18 Nisan 2021 Pazar

Zeytinyağlı bebek enginar

 


Tam zamanı gelmişken pazarlar manavlar enginar dolmuşken bebek enginar pişirelim dedim. Lezzetini ve suyunun kıvamını anlatmamım imkanı olmayan bir bit yemek bu..Yada ben çok özlemişim. Herkesin bir enginar pişirme tarzı var ben de farklı farklı pişiriyorum. Ama en çok sanırım bu halini seviyorum.


Malzemeler

6 adet bebek enginar

2 adet küp doğranmış patates 

1 adet halka halka doğranmış havuç

250 gr kadar kabuğu doyulmuş iç bakla

2-3 dal ince kıyılmış taze soğan

Yarım demetten biraz az kıyılmış dereotu dereotu

2 adet kesme şeker

1 adet taze sarımsak 

Sosu için 1 yemek kaşığı un ve 1 limonun suyu

Temizlenip ayıklanan enginarları limonlu suda beklettim. Zeytinyağına taze soğan ,sarımsağı ve şekeri ilave edip kavurmaya başlayın üzerine havuçları ilave edip kavurmaya devam edin. Patatesleri ve baklaları ilave ettikten sonra enginarları yerleştirin. Üzerini geçecek kadar su ve tuzunu ilave ettikten sonra pişmeye bırakın. Pişmeden önce üzerine dereotunu ekleyin.

Pişen enginarlara ayrı bir kapta 1 yemek kaşığı un ve 1 limonun suyunu çırparak açtığınız sosu ilave edip bir taşım daha kaynatın

Hiç yorum yok: