23 Kasım 2008 Pazar

EV YAPIMI LİKÖR:ŞEFTALİ LİKÖRÜ


Bu yaz hazırladığım likörlerden biri de şeftali likörü.Ben bu ev yapımı likör işini çok sevdim sanırım azar azar her meyveden hazırlayacağım.Gelelim malzemelere,

500 gr şeftali
300 ml beyaz rom kullandım ama votka da oluyor..
200 gr esmer şeker


Hazırlanışı:
Kabukları soyulup dilim dilim doğranmış şeftalileri,şekeri ve alkolü sırasıyla kavanoza doldurunuz..
Ağzını sıkıca kapatınız.Şeker eriyene kadar hemen hergün kavanozu ters çevirip karışmasını ve erimesini sağlayınız.Ve en az 1,5-2 ay olmak üzere açmadan saklayınız.İçeceğiniz zaman süzdürüp ayrı bir şişeye alınız...

10 yorum:

SMİLENA dedi ki...

süper olmuş.rus bir komşumuz vardı çocukken o her meyveden yapardı ve çok hoşuma giderdi.tarifini bilmiyordum.not ettim yaza ben de yaparım...

Ordanburdanhayattan dedi ki...

gerçekten çok keyifli geliyor bana da likör yapmak.ben de bu yıl denemelik yarım kilodan vişneye niyetlendim ama sonra likör yapmaktan vazgeçip sulandırıp içmeye karar verdim.seneye fazlaca yapıcam kısmetse.ellerine sağlık

sarımutfak-hande dedi ki...

nefis görünüyor ellerine sağlık cnm
hiç şeftali likörü içmedim

Betül İnce dedi ki...

Likörü okuyunca manşette hemen geldim. Ben bulanık olur diye vazgeçmiştim ama olmamış. Çok güzel görünüyor, ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

TAZE NANE dedi ki...

Ev yapımı olması çok güzel.
Aklımda bulunsun.
Sevgiler.

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Sana türk kahvesi içmeye mi gelsem acaba :))
Benim de hep yapmak istediğim bir tarif likörler, tüm likör denemelerini zevkle takipteyim ;))
Sevgiler...

durutarifler dedi ki...

Şeftali likörü aklıma gelmemişti. Gelseydi yapardım. Ben de şimdi mandalina likörü koydum . Bakalım nasıl olacak.

Adsız dedi ki...

nefıs ben lıkorlerı cok severım ellerıne saglık sevgıler..

Adsız dedi ki...

Canım seni sobeledim.

Gokyuzu99 dedi ki...

elinize sağlık, ben de geçen sene bir arkadaşım tarifi ile vişne ve çilek likörü yapmıştım. Bu sene de başarısız bir kavun likörü denemem var, şimdi sizin tarifi uyguladım, bakalım nasıl olacak, çok heyecanlı :)