16 Ekim 2020 Cuma

Tarçınlı Kurabiye


Uzun zamandır kurabiye pişirmiyordum. Bugün siz çok kolay ve lezzetli bir kurabiye tarifi vereceğim. Evi mis gibi kokusu saracak üstelik hazırlanması sadece 10 dakikanızı alacak.

Çok şekerli tatları seviyorsanız tadı az gelebilir ama bana mükemmel geldi. Vereceğim malzemelerle az kurabiye çıkıyor ben malzemeyi 2 katını kullanarak hazırlıyorum. Size normal ölçüleri veriyorum.

Malzemeler:

1 adet yumurta

1/2 su bardağı sıvı yağ (ben 2 katında 1 su bardağından 1 parmak eksik kullanıyorum)

3 yemek kaşığı toz şeker

1 tepeleme çay kaşığı toz tarçın (ben zencefil de ekledim 2. yapışımda)

9 yemek kaşığı un

1 paket karbonat

ben ayrıca içine kıyılmış fındık ekledim ama  fındık olmasa da oluyor


Yumurta ve sıvı yağı çırpın. Toz şekeri ilave edin karıştırmaya devam edin. Son olarak tüm malzemeyi ilave edin. Ceviz büyüklüğünde parçaları yuvarlayıp önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirin. Kabarıyor o nedenle tepsiye aralıklı dizin.

Afiyet Olsun


Hiç yorum yok: