14 Haziran 2020 Pazar

KREMALI ARPA YATAĞINDA KITIR SOMON

Bu pilavın farklı bir tarifini kremalı arpa pilavı  tarifimde vermiştim bu kez içine haşlanmış nohut da ilave ettim 
Malzemeler

Yarım paket aşurelik arpa
Kırmızı Kapya biber,
Yeşil Biber,
Sarı biber,
1 adet soğan,
Kimyon,
Tuz,
Karabiber,
Kişniş,
1 paket krema

1 bardak haşlanmış nohut

Yapılışı,

Arpaları haşlayınız süzünüz. Soğanı piyazlık doğrayın ve kavurun. İçine ince ince doğranmış biberleri haşlanmış nohutu ekleyin. Baharatların tümünü ilave edin. Kremayı da ilave ettikten sonra mısırla süsleyin.
Ilık olarak et,balık,tavuk yemeklerinin yanında servis ediniz.

Gelelim somon tarifine 

3 dilim ekmeği robottan geçirdim. (normal ekmek kalmamıştı çok tahıllıdan yaptım. Her çeşit bayat ekmek olur.) 2 diş sarımsağı da dövüp ekmeklerle karıştırdım. Ekmeklere kırmızı biber kekik kimyon kişniş gibi tüm baharatları ekledim. Yıkadığım balıkları süzdükten sonra kurulamadan ekmeklere alt üst buladım, yağlı kağıt serili  fırın tepsisine yerleştirdim ve fırına verdim.
Eğer ekmeklerde boş yerler kalırsa elinizle kırıntıları tekrar üzerine ekleyin. Kızardığında dışı çıtır içi yumuşak çok lezzetli bir balığınız olacak..


Afiyet Olsun

Hiç yorum yok: