31 Mayıs 2020 Pazar

KURU BİBER KAVURMA

Herkese Merhaba,

Sizlere bu blogtan 2007 den bu yana yazıyorum. Değişik tarifler evde pişenlerden örnekler veriyorum.
Ancak ben Aralık ayından bu yana sağlıklı beslenmeye çalışıyorum ve bu doğrultuda 10 kg kaybettim.
Hala da bu şekilde beslenmeye devam ediyorum. Sizlerle paylaştığım yiyecekleri bazen sadece ev halkına yediriyor bazen çok küçük tadına bakıyorum.

Bugün bir karar aldım. Nasıl sizinle pişirdiklerimi paylaşıyorsam bundan böyle kendi yediklerimi de paylaşmak istiyorum. Belki bu birilerinin işine yarar ve motive eder, ama en çok da beni motive eder.
Dün öğünlerimin fotoğraflarını çekmeye başladım. Bu nedenle size bir gün sonrası yazabileceğim ve verdiğim kiloları  veya çoğunlukla gramları paylaşacağım. Gram mı dediğinizi duyar gibiyim. Ben 10 kiloyu gram gram verdim. Çünkü ben hem diyabet hem de tiroit hastasıyım.
Bu arada günde 5 öğün besleniyorum.
Sizlerle dünkü ara öğün ve akşam yemeğimi paylaşacağım. Bu sağlıklı beslenme programında aç kalmadan nasıl kilo verileceğini neyi ne zaman yiyeceğimizi sizlerle de paylaşmış olacağım

 Sabah ara öğünümü 11 gibi yaptım. 1 salatalık, 1/2 domates, 1 adet acı kıl biber, 1 tatlı kaşığı Hatay yeşil zeytini, 1 parça tatlı lor üzerine taze nane ve 1 adet katı yumurta yedim. Beslenmemizde proteinin önemi büyük çünkü protein bizleri tok tutuyor. Ayrıca kilomuzun binde biri kadar günde protein tüketmemiz gerektiğini ve bunun 3 öğüne bölüşülmesi gerektiğini bilmemiz gerekiyor. Yani 70 kg olan bir birey  günde 70 gram protein tüketmeli..

Bu da akşam yemeğim. Bugün biraz meze tarzı beslendim ama böyle küçük küçük fazla çeşit yemeyi seviyorum.
Dün akşam Köz patlıcanı sarımsaklı yoğurtla karıştırdım. Kuru biberi haşlayıp az yağda kavurup yine sarımsaklı yoğurtladım. Köz biberi de sarımsak ve zeytinyağı ile tatlandırıp yanına kırmızı lahana salatası ekledim.
Haaa bu sabah kilomda bir değişiklik yok çünkü su çok az içtim. En az 25 kg başına 1 lt su içilmeli ancak ben su içmeyi sevmiyorum. Kendimi çok zorluyorum.
Haydi hepinize bol sağlıklı günler...



Hiç yorum yok: