5 Mart 2024 Salı

Karnabahar Kısırı

Kısır dedim doğru duydunuz. Görünüm olarak kısırın aynısı ancak karnabahar lezzetini azaltmak için bolca baharak,limon,nar ekşisi eklediğim bir tarif oldu.Karnabahar tüketmeyen çocuklar için çok güzel bir tarif. Kısırdan tek farkı bulgurun suyunun sanki bir tık fazla kaçmış ve hafif ıslak kalmış hissini veriyor olması. Bu da bir çiğ sebzeden yapıldığı düşünülünce normal geliyor. Nasıl mı yaptım? Küçük boy karnabaharı bulgur bulgur olana dek robottan çektim. Bir tavada zeytinyağında bir baş küp doğranmış soğanı kavurdum. Sonrasında içine biber salçası ekleyip kavurmaya devam ettim ve biraz soğumaya bıraktım. Bulguru kavrulmuş soğanla karıştırdım.İçine ince doğranmış taze soğan,küp doğranmış domates, ince kıyılmış maydanoz,nar ekşisi,limon suyu, kimyon,tuz acı kırmızı biber, karabiber ekledim. Burada içine ekleyecekleriniz damak zevkine göre değişiklik gösterebilir. Örneğin kornişon turşu ilave edebilirisiniz. Afiyet olsun

Hiç yorum yok: