17 Şubat 2023 Cuma

Sardalya Buğulama

Size kolay, sağlıklı ve bir o kadar da lezzetli bir tarifle geldim. Eskiden sadece hamsiden hazırladığım buğulamayı bu kez sardalyadan hazırladım. Bu şekilde hazırlanan yemeği fırında yada yayvan bir tencerede pişirebilirsiniz.Gelelim tarife; Yarım kg saldalya bize bu yemek için yetiyor. Malzemeyi arttırmak elinizde. Önce soğanları dilim dilim doğruyorum. Piyazlık da doğranabilir. Üzerine dilimlediğim patatesleri yerleştiriyorum. Biberleri irice kıyıp borcama ekliyorum. En üste de bir adet domatesi kesip süsledikten sonra bol maydanoz ve limon dilimleri ile süsleyip 1 yemek kaşığı zeytinyağını üzerine gezdirerek fırına veriyorum. Tencede de fırında da pişirsem üzerine hiç su eklemiyorum. Kendi suyuyla pişiyor. Tuzu ve karabiberi eklemeyi unutmayın ayrıca kekik de yakışıyor. Afiyet Olsun

Hiç yorum yok: