6 Nisan 2020 Pazartesi

Mantar Sote


Sizlere bugün nefis bir mantar sote tarifim var. Sotelerin olmazsa olmazı domates biber ve soğandır. Bunların cinsi çeşidi doğrama yöntemi zevke göre değişir. Ben bütün malzemeleri acılı kullanıyorum siz damak zevkinize göre ilave edin. Gelelim benim kullandığım diğer malzemelere




1 kg mantar (ben istiridye mantarı kullandım ayrıca ben mantarı yıkayanlardanım)
20-25 adet arpacık doğan ayrıca 1 adet soğanı da küp küp doğradım
4-5 adet ince doğranmış Yeşil Biber,
2 adet ince doğranmış Kırmızı Acı Biber
4 diş ince doğranmış sarımsak
2 adet acı kuru biber
2 tatlı kaşığı acı biber salçası
4 adet küp doğranmış domates
1 tutam kekik
1 tutam tuz




Soğanları ve sarımsakları zeytinyağında kavurmaya başlayın 2-3 dakika sonra biberleri ekleyin. Biberler ölmeye başlayınca kuru biber ve salçayı ekleyin bir kaç kez karıştırıp domatesleri ilave edin. Kekik ve tuzunu ekleyip domatesleri suyunu çekene kadar pişmeye bırakın ardından mantarı ekleyin kavurmaya başlayın. Mantar çok fazla su salacaktır. Suyunu çekene kadar kavurun.

Afiyet Olsun


Hiç yorum yok: