1 Nisan 2020 Çarşamba

KAPUSKA



Kiminin çok sevdiği kiminin de nefret ettiği bir yemekle karşınızdayım. Kapuskaaaa ....
Yapımı çok kolay olan bu yemeğin ön önemli özelliği Adana usulü sosuyla pişmesi asıl lezzeti veren de bu sos.. Gelelim tarife;

Malzemeler.
Beyaz Lahana (yarım lahana kullandım)
2 adet soğan
300 gr kıyma
2 adet kuru acı biber (isteğe bağlı)
Acı biber salçası (ben acı biber salçası kullanıyorum ama normal salça ile de yapalabilirsiniz) 
Zeytinyağı

Sos için malzemeler:
2 yemek kaşığı domates salçası
2 yemek kaşığı biber salçası
3 adet sarımsak
3 yemek kaşığı zeytinyağı
2 yemek kaşığı nar ekşisi


Hazırlanışı:
Ben bu yemeği tavada kavurarak pişirdim dilerseniz tencerede de pişirebilirsiniz.Soğanı küp küp doğrayıp yağda kavurmaya başlayın. Kıymayı ilave edip kavurmaya devam edin. Kavrulan kıymaya salçayı ve kuru acı biberi ilave edin ve ince doğranmış lahanayı ekleyin. İçine yarım çay bardağı su ekleyin ve kavurmaya başlayın. Lahana piştikten sonra ayrı bir yerde hazırladığınız sosu üzerine dökün ve karıştırın.
 Sos için yağı ayrı bir tavaya alın ince doğradığınız sarımsakları ilave edin. Kavrulan sarımsağa salçaları ve nar ekşisini ekleyin. Hafif kaynamaya başlayınca altını kapatın.Pişen kapuskaya ilave edin.
Afiyet Olsun

Hiç yorum yok: