10 Nisan 2020 Cuma

Haşhaşlı Çörek

Haşhaşlı çöreği Samsun'da pastaneler oldukça güzel yaparlar. Ben de İzmir'de yaşadığım için bu lezzeti özlediğimi hissettim. Biraz araştırma ile verilen tarifleri karıştırıp bir deneme yaptım. Ortaya mükemmel bir sonuç çıktı. Ben de sizlerle paylaşmaya karar verdim.

Malzemeler:
İç Malzemeleri
1/2 bardağı haşhaş ezmesini ve 1/2 bardağı sıvıyağı bir kapta karıştırın.
1 su bardağı kadar iri dövülmüş ceviz

Hamur için Malzemeler
7 su bardağı un 
1 paket maya
1,5 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 su bardağı ılık su (maya için)
Sonra ilave edilmek üzere 2-2,5 su bardağı ılık su

Üzeri için yumurta sarısı

Unu bir kaba alın  ortasını havuz gibi açın. İçine maya,şeker ve suyu ekleyin. Hiç karıştırmadan bir kenarda 5 dakika bekletin. Daha sonra tuzu ekleyerek yoğurmaya başlayın. Üzerine yavaş yavaş önce bir bardak suyu ilave edin hamurun kıvamına göre ikinci bardağı ilave edin. Ununuzun çeşidine göre su miktarı 2 yada 2,5 bardak olarak değişecektir. Ben 2 bardak kullandım. Yumuşak bir hamur kıvamına gelince üzerini örtün ve 1 saat kenarda bekletin.

Hamur mayalandıktan sonra bir tezgaha yarım çay bardağı kadar sıvıyağı döküp yayın. Hamuru üzerine alın. Hamuru elinizle kare olacak şekilde hafif bastırarak yayın ve genişletin. Üzerine iç harcını sürüp cevizi de üzerine serpin. Sonra hamuru  bıçak yardımı ile 4 eşit parçaya bölün. Bölünen parçaları haşhaşlı tarafları size bakacak üst üste koyun. 4 katlı tek bir hamur elde edin. Sonra hafifçe bastırıp yayarak bu hamuru da kare şeklinde genişletin. Sonra bir bıçak yardımıyla ortadan ikiye bölün. Böldüğünüz parçaları yatay olarak 4cm genişliğinde kesin.  Ben 12 adet hamur elde ettim.        4 kattan oluşan her parçanızı ayrı ayrı iki ucundan tutup ters yönlere çevirerek burun. Burduğunuz her parçayı yağlı kağıt serilmiş tepsi yada borcama yerleştirin. Üzerine yumurta sarısı sürüp 15 dakika dinlendirin ve 180 derece fırına sürün.

Afiyet Olsun



Hiç yorum yok: