30 Mart 2020 Pazartesi

MERCİMEKLİ ÇITIR BÖREK

 3 aydır da sağlıklı beslenmeye dikkat ediyorum. Dolayısıyla yiyeceklerimize dikkat ediyordum. Ancak bu hafta sonu canımız börek çekti. Size çıtır çıtır bir börek hazırladım. o gün akşama kadar çıtırlığını korudu, üzerini kapatmadan bekletince ertesi gün az da olsa çıtırtısı kalıyor.



Malzemeler:
1,5 su bardağı mercimek
2 adet soğan
Tuz 
Karabiber
Kimyon
1 kg yufka

İçi için Sos:
1 su bardağı ayçiçek yağı
1 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı sirke

Üzeri için :
Susam ve Çörek Otu
Hazırlanışı:

Mercimeği haşlayıp süzün. Ayrı bir tavada soğanı kavurun. Ocağın altını kapatıp içine mercimeği,tuz,karabiber ve kimyonu ekleyin.

Ayrı bir kenarda sos malzemelerini iyice karıştırın.

Bir yufkayı tezgaha serin sosu bir fırça yardımıyla yufkaya sürün. Yufkayı yarıdan ikiye katlayın. Üste gelen kısmına da sosu sürün. Uzun kenarına boydan boya malzemeyi koyun. Sonra rulo yapmaya başlayın. Rulonuz bittiğinde yaklaşık 4 parmak genişliğinde kesin ve tepsiye yerleştirin. Her bir yufkaya bu işlemi uygulayın. Her yufkadan yaklaşık 12 adet börek çıkıyor.(yufkanın büyüklüğüne göre). Sosunuz biterse tekrar hazırlayın.
Tepsiye dizilen böreklerin üzerine de aynı sosdan sürün. İsteğe göre üzerine susam ve çörek otu ilave edebilirsiniz. ben her iki haliyle de hazırladım.Yumurta sürmeyin böreğinizi yumuşatmasın. 180 derece fırında pişirn.

Afiyet Olsun...

Hiç yorum yok: