17 Eylül 2008 Çarşamba

LEBENİYE ÇORBASI


Kaç gündür yeni gönderi ekleyemedim sayfama ama günlerim yine yoğun geçmeye başlamıştı.Ayrıca bu yoğunluğun yanısıra evde tatlı bir telaş vardı.Eşim askerden dönecekti.Bana otobüsle geleceğini söylemişti o nedenle 17 sinde ancak orada olurum demişti.Dolayısıyle bütün planlar çarşamba gününe göre hazırlanmıştı ki salı günü öğlen işyerimde karşıma çıkıverdi.Bizlere sürpriz yapmış..Darısı tüm asker yolu gözleyenlerin başına..
Bu çorba ise geçen hafta pişirdiğim bir çorba.Oldukça lezzetli ve çocuklar için besleyici..

Malzemeler
1 su bardağı haşlanmış nohut
1 çay bardağı pirinç
6 su bardağı su
1 su bardağı yoğurt
1 yemek kaşığı un
1 yumurta

Köftesi
200 gr kıyma
tuz karabiber

Üzeri için
30 gr tereyağı
1 tatlı kaşığı nane

Kıymaya tuz ve karabiber ekleyip yoğurun.Fındık büyüklüğünde köfteler hazırlayıp az yağda kızartın.
Pirinci tencereye alıp suyu ekleyin.Pirinçler yumuşayınca nohutları ilave edin.
Terbiyesi için yoğurt, yumurta,unu çırpın.Pirincin suyundan ilave ederek inceltin (hemde ısıyı eşitlemiş olursunuz aksi takdirde yumurta yoğurt kesilebilir)Tencereye yoğurtlu karışımı ilave edin.Kızartmış olduğunuz köfteleri de çorbaya ekleyin..Tereyağını eriterek çorbanın üzerine dökün..
Afiyet olsun...

İftar bereketi etkinliği'nin üçüncüsünü Mideden Kalbe yapıyormuş bu tarifimle bende etkinliğe katılmak istedim.Şimdiden kolay gelsin...

7 yorum:

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Aynı çorbayı bu ayki Lezzet dergisinde gördüm benim de aklımda mutlaka yapıcam bir ara.çok güzel görünüyor.ellerine sağlık.
bu arada gözünüz aydın,sayılı gün bitti işte

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Ne çabuk geçti. Gözün aydın Serpilciğim. Çorba da çok lezzetli görünüyor.

gelibolu17 dedi ki...

canım tarifin yayında.bu güzel çorba tarifin için çok teşekkürler sevgiler selamlar.sofran bereketli olsun

Neşeli Sesler dedi ki...

Harika bir iftar sofrası
Sizin de ellerinize sağlık
Sevgiler

Adsız dedi ki...

selam..harika bir çorba..buna benzer bir tarifte ben yaptım:))masada harika.elinize saglık.sevgiler.
http://hunerlieller.net

Adsız dedi ki...

elinize sağlık serpil hanım bu arada bizzat söyleme fırsatım olmadı ama gözünüz aydın murat abi hoş gelmiş :):)

Adsız dedi ki...

serpilim, mutlu bayramlar.. :)

sevgiler.