24 Eylül 2007 Pazartesi

KAKAOLU YUMUŞACIK KEK

Ege'nin okula başlamasıyla beslenme çantası problemi ortaya çıktı.Öğretmenimiz haftalık beslenme listesini verdi.Haftada 1 gün kek var.Dolayısıyle bana değişik kek tarifleri gerekecek.Bu keki geçen pazartesi hazırlamıştım.Bu akşamda limonlu kek pişireceğim.Bu kek çok yumuşak çok lezzetli bir kek.Önceden sizlere sunduğum çikolatalı kek'im de çok yumuşak hatta kalıptan çıkartırken kırılmıştı.İkisini de şiddetle tavsiye ediyorum...Pişman olmayacaksınız....

Malzemeler:


2 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 yemek kaşığı yoğurt
2 su bardağı un- (bir tam bardak un,diğeri ise bir su bardağından bir parmak eksik un olacak üzeri kakao ile tamamlanacak)

1 tutam tuz
1 çay kaşığı karbonat

1 paket kabartma tozu
1/2 su bardağı sıvıyağ



Hazırlanışı:

Yumurtaları şekerle birlikte çırpın.Sıvıyağı sütü ve yoğurdu ilave edin.Kuru olan malzemeyi ilave edip biraz çırpın.Kek kalıbını yağlayıp unlayın.Kek kalıbını biraz büyükçe tutun çünkü çok kabarıyor.170 derecede önceden ısıtılmış fırında 50 dakika pişirin.
Afiyet olsun...

24 yorum:

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Slm kekin gerçekten çok güzel kabarmış. Keşke biraz önce baksaymışım. Şimdi fırına kek koydum ve oturdum. Aynı problem bizde de var beslenme hazırlığı yapıyorum.Ama birdahaki kekim bu tariften olucak sonucu sana bildiririm. Ellerine sağlık. Sevgiler....

nilay dedi ki...

Sevgili Serpil;
uyarın için teşekkür ederim arkadaşım :)etkinliğe yetişebilmek için geceyarısı yazınca , karıştırmışım biraz uyku sersemi etkinlikleri :)) yoğun çalıştığım için zaman bulmak zor oluyor yazmak için ,düzelttim hemen ;)
uğramışken hemen güzel kekinden aldım bir dilim :) nefis görünüyor ,ellerine sağlık

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Sevgili Serpil, kekin nefisss görünüyor, dahası kokusu burnuma dek geldi dersem inan abartmış olmam!
Ellerine sağlık!
Sevgili Serpil, Sevda, etkinlik kodunu yeniden düzenledi, bir kontrol et, istersen!Ben de resim görünmeyince çok üzülmüştüm! Ve, direkt benim siteme yönleniyor! Bana bu konuda geri döndüğün, bilgilendirdiğin için çok teşekkür ederim!
Sevgiyle Kal!

Bocuruk dedi ki...

Serpil'ciğim,
Kızılcık şurubun da kekin de enfes görünüyor. Hadi keki yaparım da kızılcık nerden bulup da şurubunu yapacağım. Nasıl da severim bir bilsen. Ellerine sağlık canım:)
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Serpıl cım, bızım bu dertlerımız seneye baslayacak:( ne zor olur ya, hergun farklı farklı aksamdan hazırla fılan.. özellıkle de calısınca.. ama sen muhtesem kekınle(keklerın ve dığerlerı ıle) sanırım bu soruna cözum bulmussun. kocaman kabaran kekler yapmak bazen mumkun olmuor:(.. bravo sana:)

fidan

Adsız dedi ki...

Serpilcim hayırlı olsun deme fırsatım olmadı..Dilerim okul hayatı boyunca başarılı ve azimli bi öğrenci olur Ege..
Kekinde enfes görünüyor , yumuşak kek delisi bendeniz ilk fırsatta deneyeceğim efendim :)
Sevgiler
Kolaylıklar

Cafe Gusto dedi ki...

Aslıcığım bizim öğretmen hazır liste vermiş salı günü kek,perşembe poğaça.Yani bu aralar sıkça kek ve poğaça ekleyeceğim.Üstelik peynirli de yemiyor.Sende bu kekleri dene çok özel ve güzeller..

Cafe Gusto dedi ki...

Nilaycığım önemli değil,ayrıca çok teşekkür ederim.sevgiler..

Cafe Gusto dedi ki...

Sevgili Burçak etkinliğin çok güzel zevkle katılacağım.Kek için teşekkür ederim.
sevgiler..

Cafe Gusto dedi ki...

Elvancığım ben sana kızılcık gönderebilirim sanırım son zamanları...sevgiler..

Cafe Gusto dedi ki...

Fidancığım nazar etme ne olur :)
yok yok marifet bende değil tariflerin güzelliğinde..Ayrıca seneye eminim sende muhteşem beslenmeler göndereceksin.
sevgiler.

Cafe Gusto dedi ki...

Sevgili Burçin darısı Ardacığın başına.Zaman çok çabuk geçiyor ve çabuk büyüyorlar.Kek için de teşekkür ederim.

Damak Tadı dedi ki...

Serpil'ciğim,
Çok yumuşak ve nefis bir kek olduğu her halinden belli oluyor.Ellerine sağlık.

Sevgilerle..

Cafe Gusto dedi ki...

Sevgili Gül
Senin yaptıklarının yanında adı bile geçmez ama teşekkür ederim.
sevgiler...

İLKAY dedi ki...

Sevgili Serpil Merhaba,
Ben dün akşam denedim...
Gerçekten nefis oldu...
Tarifi en kısa zamanda yayınlayacağım...
Bu kek ; sdaimi kekler arasına girdi...
Tarifi paylaştığın için çok teşekkür ederim...
Sevgiler,
İlkay

Adsız dedi ki...

Merhaba seni linklerime ekledim. Sende beni eklersen sevinirim.
Sevgiler...

Cafe Gusto dedi ki...

Sevgili ilkay beğenmene çok sevindim.Ellerine sağlık..
sevgiler..

Cafe Gusto dedi ki...

Tatil ve Otel seni ekledim sevgiler...

BALDAN TATLI dedi ki...

Ellerine sağlık. Ne yapsam, en yakın zamanda denesem mi? Nasıl gidecek bu kilolar yaa? :)) Sevgiyle kal.

Cafe Gusto dedi ki...

Sevgili Aslı çok çok teşekkür ederim.
sevgiler..

NiNo dedi ki...

canim ellerine saglik neyseki kek tarifi o kadar cok varki her hafta birini yaparsin :) ellerine saglik oglusa afiyet seker olsun

Cafe Gusto dedi ki...

Ah Nihancığım keşke herşeyi yese de yapsam öyle cevizli,üzümlü şeyler yemiyorki..işim zor biraz senin anlayacağın...
sevgiler...

Adsız dedi ki...

Merhaba,kek cok harika görünüyor,cok güzelde kabarmis,ellerine saglik.

Cafe Gusto dedi ki...

Senemciğim çok teşekkür ederim
sevgiler..