14 Haziran 2007 Perşembe

PATATESLİ POĞAÇA



Gülben annemin poğaçasının yeni versiyonu.Bilinen klasik ama yumuşacık bir poğaça hamuru bu tek farkı üzerinin galete unu.İçinde peynir olunca yemediği için Ege 'ye patatesli yapılmış bir poğaça.


İç malzemesi

4 adet Haşlanmış ve ezilmiş orta boy patates(iç harcı dilediğiniz şekilde yapabilirsiniz ben Ege yemez diye korkumdan çok az şey koydum)

1 adet ince kıyılmış soğan

1/2 yemek kaşığı salça,tuz,karabiber


Puaça malzemesi:

2,5 su bardağı un

2 yumurta

1 çay bardağı yoğurt

1 çay bardağı sıvıyağ

1 paket margarin(ben 2 yemek kaşığı becel zeytinyağlı kullandım)

1 paket kabartma tozu

1 yemek kaşığı limon suyu

1 ölçek tuz


üzeri için yarım kase galeta unu


Yapılışı


Soğanı zeytinyağında pembeleşinceye kadar kavurun salçayı ilave edin.Bir kaç kez karıştırın üzerine patatesi ekleyin biraz birlikte kavurun.Soğumaya bırakın.


Hamuru:

Yumurtaların birinin sarısını kenara ayırın onu üzerine sürerken kullanacağız.Kalan beyazı ve diğer yumurtanın tümünü ve malzemelerin hepsini karıştırın.Unun kıvamı bana oldukça iyi geliyor yumuşacık bir hamur elde ediliyor.Bezeler halinde dilediğiniz boyutta hazırladığınız hamurların içine patatesli iç malzemesini ekleyin.Her tarafını kapatın tepsiye kapama yari alta gelecek şekilde sıralayın.En son tümü bitince teker teker alıp önce yumurta sarısına oradan galeta ununa batıp tepsiye dizin.Galeta unları kızarıncaya kadar 200 derece fırında pişirin.


Afiyet olsun

9 yorum:

Leziz Tarifler dedi ki...

Ellerine sağlık Serpil'cim, çok lezzetli görünüyorlar...Sevgiler...
Tatil sırası bende..:)))

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Egecim bende patatesli yiyemiyorum ama en iyisi annen bir dahakine ikimizde yeyelim diye kıymalı yapsın. Canım şaka bir yana çok güzel görünüyor ellerine sağlık.
Sevgiler…

daimamutfak dedi ki...

Sevgili serpil.Doğum günümü kutladığınız mesajı sayfamda okudum.Çok teşekkür ederim.neriman

gülriz dedi ki...

Ellerine sağlık Serpilciğim, poğaçalar harika görünüyor. Bu arada fotoğraftaki tabak muhteşem bir tabak, bayıldım. Onun içine çeşit çeşit peynir koyacaksın, kalabalık kahvaltılarda sofraya getireceksin, ay çok şahane :)) Sevgiler...

daimamutfak dedi ki...

sevgili gusto Ege bey çok yakışıklı . Allah bağışlasın yavrularımızı.neriman

Bocuruk dedi ki...

Serpilcim,
Tatil yazına yorum bırakmıştım mail adresimi vermiştim ama yokolmuş. İzmir de iken bir çay içmeye olsun uğramak isterseniz haberleşelim diye elvanakinci@hotmail.com
İyi tatiller:)

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Ellerinize sağlık çok şık ve besleyici poğaçalar bunlar..
Tabağa ben de bayıldım :))
Sevgiler...

Damak Tadı dedi ki...

Ellerine sağlık sevgili Serpil,çok lezzetli gözüküyorlar buradan.
Ege'yi de Allah bagışlasın sizlere,çok tatlı bir delikanlı..))

Sevgiler..

Hülya dedi ki...

Tarif çok güzel ama ben tabağa da bittim;)
Sevgiler...