6 Mayıs 2007 Pazar

ÇITIR CORNFLEX

Merhabalar
Bu hafta bloğumu ihmal ettim ama söylemiştim ya fotoğraf makinesini bekliyorum diye tabii bir de canım eşimi...ikisi de geldiler :)
Bugün çocuklara yönelik birşeyler yapayım dedim ama inanın büyümeyen çocuklar da bayılacak.Özellikle doğum günleri için hoş bir sunum...
malzemeler:
250 gr Cornflex
4 adet metro çikolata
3 yemek kaşığı bal
1 avuç kıyılmış fındık
2 yemek kaşığı tereyağ
Yapılışı:
Derin bir tencereye çikolataların tamamını elinizle küçük küçük parçayın.Ocağı açın ve çikolataları karıştırarak eritin.İçine tereyağını ekleyin.Kıyılmış fındıkları ilave ettikten sonra Cornflexi yavaş yavaş karıştırarak ilave edin.Malzame az gelmiş gibi gelecek gözünüze ,ama bu malzeme sadece corflexleri yapıştırmak amacıyla kullanılıyor.Karışımı kaşık yardımı ile kahve fincanına sıkıştırarak yerleştirin (ben nescafe fincanı kullandım çıtırlar daha tombik oluyor)Sonra servis tabağına ters çevirin.
Burada 2 Önemli püf noktası var...1. her seferinde kahve fincanını soğuk su ile çalkalayın
2.Malzeme soğudukça katılaştığı için ara sıra ocağı tekrar yakıp malzemeyi ısıtın.
Şekilleriniz ilk olarak bozuk çıkabilir tekrar tencereye atıp ısıtabilirsiniz.Servis tabağında hemen donacaktır.Nescafe ölçüsü ile 10 adet çıktı , kahve fincanı ile daha fazla elde edebilirsiniz.
Afiyet olsun


2 yorum:

Adsız dedi ki...

hımmmm çok sevimli görünüyorlar bende bizim bıcırıklar için mutlaka deneyeceğim elinize sağlık

HADİYE dedi ki...

Merhaba,

çıtırlar çok nefis gözüküyorlar,
Ellerinize sağlık.Bende hafta sonu deneyeceğim.

Sevgiler*