6 Mayıs 2007 Pazar

BU KEZ BÜYÜMEYEN ÇOCUKLARA SUNUMLAR

Bugün Murat balık avlamaya gitti.Ben de bütün günümü mutfakta geçirdim.Bloğuma yeni birşeyler eklemek için.Gerçi bizim hayatımız hep mutfakta geçiyor.
Çalışan hanımlar bilirler akşam gelince mutfaktan çıkmak zor oluyor.Eski evimizde bütün gecem mutfakta geçtiği için eşimi ve oğlumu özlerdim..Ama şimdi mutfağımızda oturuyoruz dolayısıyle mutfakta yaşıyoruz.Bilgisayarım bile mutfakta...
Bu tarifimi Emel Başdoğan'ın Tefal için hazırladığı yemek kitabından öğrenmiştim ve severek yapıyorum.

yapılışı
1 adet hazır yufka
80 gr sütsüz çikolata
1 yumurtanın sarısı
4 adet bayat paskalya çöreği(ben 1 adet kullandım)
Pudra şekeri veya dondurma

Yapılışı:
Paskalya çöreğini robottan geçirin.1 adet yufkayı tezgaha yayın.Tıpkı sigara böreği için olduğu gibi merkezden geçen çizgilerle 8 eşit parçaya bölün.Her birinin içine birer parça çikolatayı yerleştirin (dilerseniz daha fazla da olabilir)Sonra Yufkayı 3 parmak kalınlığında sarın.
Yumurtayı yayvan bir tabakta çırpın.Börekleri önce yumurtaya sonra paskalya çöreği kırıntısına bulayın.Kızgın yağda kızartın.Dilerseniz üzerine pudra şekeri serpebilir,dilerseniz dondurma ile tüketebilirsiniz.
Börekleri hazırlayıp derin dondurucuda da saklayabilirsiniz.Misafiriniz geldiği zaman 5 dakikada yumurtalayıp kızartabilirsiniz. Sıcakken yemenizi tavsiye ederim.Eğer Paskalya çöreğiniz bayat değilse kırıntıyı bir tepsiye yayıp 1 gece kurumasını bekleyin, iyice kuruduktan sonra galeta unu gibi uzun süre küflenme tehlikesi olmadan saklayabilirsiniz.
Afiyet olsun

1 yorum:

Adsız dedi ki...

yemden ısıtmayı önermişsin ama soğuk da olsa yendi bitti valla...Eline sağlık