6 Mayıs 2007 Pazar

EKŞİLİ KÖFTE YADA SULU KÖFTE



Bugün bu kadar tatlı yapınca yemek yapmaya fırsatım olmadı sanmayın.Günün menüsünde sulu köfte var.Ege'nin sevdiği yemeklerden biri ama içindeki pişmiş havuçtan hoşlanmıyor.Aslında Ege tam bir havuç canavarı daha küçükken haftada 2 kg havuç yiyordu.Şimdi ise nerdeyse hergün bir adet yiyor ama pişmişinden nefret ediyor.
Sulu köfte tarifi de verilir mi? diyebilirsiniz ama belki yemek yapmayı bilmeyen birileri okur ve onlara bir fikir verir.

malzemeler:
300 gr kıyma ( bize bu miktar yetiyor)
1 adet soğan
2 avuç pirinç
maydanoz
2 orta boy patates
1 veya 2 adet havuç
1 yumurta sarısı
yarım limon
Köftenin hazırlanışı
Soğanı rendeleyin.Kıyma,soğan,pirinç,maydanoz ve tuzu karıştırıp yoğurun.Yayvan bir kaba 2 avuç un koyun top top yaptığınız köfteleri una bulayın.
Tencereye yağı koyun üzerine su ilave edin tuz ekleyin kaynayınca patates ve havucu atın.Bir taşım kaynadıktan sonra köfteleri ekleyin.Piştikten sonra 1 yumurta sarısı ile yarım limonu çırpın.Azar azar yemeğin sıcak suyundan yumurtaya ilave edin ılıştırınca tümünü tencereye boşaltın.Bir taşım kaynatın..
Afiyet olsun

2 yorum:

Adsız dedi ki...

mrb ben bursa dan pınar tarifini aynen denedım iftar daki mısafırlerım cok begendıler :) emeğine saglık siten çok güzel...

Cafe Gusto dedi ki...

Sevgili Pınar beğenmene çok sevindim.Bir arkadaşım da bu tarifi yapıp memnun kaldığını söylemişti.Benim için çok onur verici.Teşekkür ederim.
sevgiler...