9 Mayıs 2007 Çarşamba

DİYETİSYENİM DUYMASINNNNNN

Söylemesi ayıp ama bu akşam menüde balık ve salata vardı.Çalışan kadın ve de anne olunca üstelik işten eve geliş saatiniz 19:30 u geçince ya pratik bir yemek yapacaksınız yada bir gece öncesinden yemeğinizi hazırlayacaksınız.Bu akşam bizim eve gelişimiz saat 20:00 yi buldu o nedenle farklı bir balık sunumum olamadı.Aslında somonu genellikle buharlı pişirme makinesinde pişiririm ama bu gece vakit yoktu aceleyle kızartılmış balıklar ve ıspanak salatası vardı.Kızarmış balığı diyetisyenim duymasın.İtiraf ediyorum Hatice hanıma bloğumdan bahsetmedim.Bu hafta cesaretlenirsem bahsederim belki....
Salatama gelince;ne zaman pazarda gübresiz ıspanak görsem alıyorum ve onu salata yaparak değerlendiriyorum.Çünkü çok lezzetli oluyor.Ayrıca ıspanağı hiç daha önce çiğ olarak tüketmediyseniz bilmelisinizki yemekteki tadından çok farklı...Ispanak olduğunu kimse anlamıyor özellikle de çocuklar için çok sağlıklı.
Geçenlerde bir dostum bana "bloğunda yemek seçen çocuklara, yemek yedirebilmenin pratik yollarından bahset "demişti.Benim Ege'm peynir,zeytin,yoğurt,reçel,yağ ve bal yemiyor!!!!Birileri de bana bunları yedirebilmeyi öğretebilir mi?."Yumurtanın içinden peynir tadı geliyor anne yoksa peynir mi var ?"sorusuna ; "Hayır annecim ikiside protein ya belki tadı benziyordur." gibi saçma cevaplar vererek peyniri yediriyorum da gerisine bir kılıf uyduramadım henüz.Yani bilen varsa bana anlatsın...
Neyse salatadan bahsedecektim.Ben salatalara taze nane,dereotu mutlaka koyarım bazen de salatasına göre taze sarmısak doğruyorum.Bu salataya ilave olarak domates ,kırmızı biber,salatalık ve soğan da doğradım.Missss gibi sızma zeytinyağından üzerine gezdirdim.Limon ve az miktarda tuzla tatlandırdım...Elime sağlık pek güzel oldu....
Ne kadar yorulursam yorulayım Ege ve Murat eline sağlık çok güzel olmuş dediği zaman herşey duruyor.Herşey onlar için....
Size de afiyet olsun.....

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Sevgili serpil;
Yaptığın güzellikleri bu bilgisayar penceresinden değilde yakından görmeyi çok arzu ederdim.Çünkü senin gülen yüzünle senin elinden sunulan peynir ekmek bile çok tatlı ve lezzetli geliyordu insana.Gülen yüzünü,yemeklerini ama en önemliside seni ne kadar özlediğimi birkezdaha anladım.Herzaman imrenilecek şeyler yapan sen yine taktir edilecek kadar özel ve güzel bir işe imza atmışsın.Umarım bu site ile ilgili tüm hayallerin gerçek olur.Eline ,diline ama ençokta yüreğine sağlık arkadaşım.Seni takip etmeye devam edicem ve ece için güzel taifler bekliyorum.

Murtiye ve ege ye sevgiler
gülnur

Cafe Gusto dedi ki...

Canımmmm
seninde yüreğine sağlık keşke birarada olsak da peynir ekmek yesek.Bende sizleri çok özledim.Hayatımın en güzel 1,5 yılını sizlerle yaşadım.Herşey için teşekkürler.
Ece'yi tombik yanaklarından öp.
sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

Selam bloğunu moonsun un sayfasından geçerek ilk kez ziyaret ediyorum diğer sayfalara birazcık göz gezdirerek ( hepsi çok leziz görünüyorlar)hemen salatalar bölümüne geçtim, ellerine sağlık
deniz-yasemen