25 Ocak 2009 Pazar

PORTAKAL SOSLU ÇİKOLATALI KEDİDİLİ


Ye#41 PORTAKALLI TARİFLER

Bu ayın etkinliğinin ev sahibesi,bloglar aleminin en önemli isimlerinden biri yada ilki demek daha doğru olur sanırım Portakal Ağacı.Sevgili Hatice sitesinin adına yakışır da bir konu seçmiş Portakallı Tarifler..Hatice'ye kolay gelsin diyorum şimdiden ellerine sağlık..
Bu ara yoğunluğum nedeniyle bu etkinliğe yetişememekten çok korktum.Aslında yetiştirebilseydim aklımda farklı tarifler vardı.Ama zaman kısalınca Tefal'in yemek kitabındaki çikolatalı waffle ve portakallı sos bana başka bir fikri çağrıştırdı.Birkaç değişiklikle birlikte tarifi de kedi dili ile yaptım.Çikolatanın lezzetini hafif acımtırak portakal oldukça hafifletip,damakta hoş bir lezzet bırakıyor.Biz yedik sevdik umarım sizlerde seversiniz.




Portakallı Sos için malzemeler:
3 adet portakal
3 yemek kaşığı toz şeker
1 tepeleme yemek kaşığı nişasta


Çikolatalı sos için malzemeler
80 gr sütsüz çikolata
80 ml krema



Çikolatalı sosu hazırlamak için kremayı ısıtın.Çikolatayı küçük parçalar halinde kırın ve sıcak kremanın içinde eritin.Bir kaba alıp soğuyup sertleşene kadar buzdolabında tutun..

Portakallardan birinin kabuğunu rendeleyin,küçük bie kaserolun içine koyun.Keskin bir bıçakla portakalları beyaz kısımları tamamen ayıklanacak şekilde elma gibi soyun.Zarların arasından bıçakla keserek dilimlerine ayırın.Bu ara akan suyunu da bir kapta toplayın.Bu portakal suyunu kaserole ilave edin.Nişastayı da 1 çay bardağı da normal soğuk su ile ezin portakal dilimleri ile birlikte kaserole koyun ve pişirmeye başlayın.Portakallar yumuşayınca blendırdan geçirin.

2 kedi dilinden birinin içine çikolatalı kremamızı sürüp üzerine diğer kedidilini kapatın.Üzerine veya yanına da portakal sosu ilave ederek servis edin.
Afiyet olsun...

10 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Çok bekledim ama resim açılmadı. Etkinlikte görürüm artık. Ben de soslu hazırladım fakat bu daha güzel bir tarif. Ellerine sağlık. Sevgiler.
guldenelkan.blogcu.com

NiNo dedi ki...

mmm ne kadar guzel ellerine saglik canim

Yunkabu dedi ki...

Cok ama cok davetkar gozukuyor...
Ah bu diyet..

neslihan erzincan özgür dedi ki...

ellerine sağlık canım,çok leziz görünüyor.sevgilerimle..

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık nefis görünüyor cnm
sevgiylekal

Unknown dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK SUNUMU ÇOK ŞIK OLMUŞ PORTAKALLI OLAN HER LEZZETİ ÇOK SEVİYORUM
SEVGİLERİMİ GÖNDERİYORUM.

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ne kadr güzel görünüyorlar ellerine sağlık canım süpersin valla!!!

Sevgiler,
Evren

Adsız dedi ki...

pratik ve leziz görünüyor. Ellerine sağlık canım

Özlem dedi ki...

Ellerine sağlık, nefis görnüyor,

sevgilerimle

Feyza Fidan dedi ki...

Kimbilir tadı ne güzeldir Serpilcim, ellerine sağlık...
Sevgiler..