30 Ocak 2021 Cumartesi

Elmalı Kurabiye


Eve yayılan mis gibi elma ve tarçın kokusu sadece beni mi çocukluğuma götürüyor? Benim yaşımda olanlar bilir hatta 80 li yılları yaşayanlar.. O zamanlarda hanımlar arasında gün etkinlikleri vardı. Benim anneannemin de günü vardı. Aslında düşününce tüm misafirlere ayrı zaman ayırıp ayrı maliyet olacağına, o gün senin günün olur ve hanımlar bilirler ki sen o gün evde ve misafir ağırlamaya hazırsın. Ama bana kalsa kalabalıktan kimin kiminle ne konuştuğunun anlaşılmadığı ev sahibinin de çok yorulduğu bir gün olurdu. Anneannemin her ayın 15 i günüydü. Misafirlerini o gün ağırlardı. Kendi de günleri gezerdi. Hatta bazen aynı gün içinde 2 güne bile gittiği olurdu rahmetli anneannemin.

O yıllarda pasta börek çeşidi çok değildi. Kimin evine gidersen git aynı pasta tabakları karşımıza çıkardı. Zaten değişik bir tarif varsa hanımlar birbirinden tarif alır eve gider gitmez tarif defterlerine o tarifi kaydederlerdi. Bazı hanımlar da tarif vermemeleri ile tanınırlardı bazıları da bir malzemeyi bilerek eksik verirlerdi. 😀Oysa şimdi internetten her tarife ulaşılabiliyor. Artık tarif gizleme yok. 

O zamanlardan kalan elmalı kurabiyeyi hepimiz biliriz. Hele pişerken eve yayılan kokusu. Huzur, mutluluk, çocukluk belki kaybettiğimiz sevdiklerimiz.. Bize geçmişi hatırlatıyor.. Ben şeklinde bile ilk yediğim gibi yapıyorum. 

Bugün beni geçmişe götüren bu kıyır kıyır elmalı kurabiyenin tarifini vermek istiyorum.


Bu malzemeden 32 adet kurabiye çıkıyor

Malzemeler:

200 gr tereyağı

1 çay bardağı sıvıyağ

1 çay bardağı yoğurt

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

Aldığı kadar un


İç Malzemesi

4 adet elma rendesi

1 çay bardağı toz şeker

1 çay kaşığı tarçın

yarım bardak kıyılmış ceviz

1 yemek kaşığı tereyağı


Önce bir tavada tereyağı ile birlikte elma rendesi ve şekeri suyunu çekene kadar kavurun. Üzerine tarçın ve cevizi ilave edip soğumaya bırakın.

Bu kurabiyenin hamurunda şeker ve yumurta bulunmamaktadır. O nedenle elmalı iç malzeme tatlı olmalı.

Hamuru için tüm malzemeleri un hariç karıştırın. Unu yavaş yavaş ilave edin. Yumuşak ve kıyırtılı bir kurabiye olması için ele yapışmayı bıraktığı an un eklemeyi kesin. Sonra hamuru çok hafif un serperek parça parça açın. Yuvarlak bir kalıp ile kesin. Yuvarlağın yarısına elmalı iç malzemesini ekleyin ve yarım ay şeklinde kapatın. 180 derece fırında kızarana kadar pişirin. Fırından çıktıktan sonra biraz serinleyince üzerine pudra serpiştirin. 

Afiyet Olsun


Hiç yorum yok: