11 Aralık 2013 Çarşamba

# YEMEK FIRTINASI 4. GÜN

Yemek Fırtınasının 3. gününü kaçırdım 4. günü yakalayayım dedim.Bugün ki ödevim ev ahalisinden en çok istek alan yiyecek tariflerimi vermek.Bu tarifler aile fertlerine göre değiştiği için ayrı ayrı tarifler ekleyeceğim.Ege'min en sevdiği yemek olan kremalı cipsli tavuğun tarifi ve eşimin sevdiği incirli tatlıyı sizler için ekledim..sevgiler...


KREMALI CİPSLİ TAVUK


Malzemeler:
İrice kuşbaşı doğranmış tavuk kalça (göğüs de olabilir zevkinize kalmış ama kalça daha lezzetli oluyor)
tavuk miktarına bağlı olarak krema (eğer bir küçük borcam da yapacaksanız yarım paket eğer daha fazla miktarda yapacaksanız 1 paket krema)
bir paket Ruffles cips (eğer tavuğunuz çoksa büyük paket kullanınız)
arzuya göre baharatlar ve tuz (ben kekik,fesleğen,biberiye,kırmızı biber,köri yada kimyon,karabiber kullanıyorum)

Hazırlanışı

Tavuklar doğrandıktan sonra tuz ve baharatlarla harmanlanır.İçine elinizle parçalara ayırdığınız ruffles cips eklenir.(cipsin bir kısmını üzeri için ayırın)Üzerine krema ilave edildikten sonra tüm malzeme harmanlanır.Kenara ayırdığımız cipsler malzemelerimiz en üstüne serpiştirilir.180-200 derece tavuklar pişene kadar fırına verilir...

Şimdi de eşimin sevdiği bir tatlı tarifi vermek istiyorum

İNCİR TATLISI


(MUTLAKA YE TATLISI)

Uzunmuş gibi yada zormuş gibi görünsede en fazla 45-50 dakikada yapılıyor.

Malzemeler:

Keki için:
6 adet kuru incir (suda ıslatılmış ufak ufak doğranmış)
1 su bardağı ceviz içi
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı un
3 yumurta
1 paket kabartma tozu

Şerbeti için: Şerbet pişirilmeden hazırlanacak

1,5 su bardağı su
1 yemek kaşığı nescafe (ben gold kullanıyorum)
yarım su bardağı toz şeker Muhallebisi için:
2 yemek kaşığı nişasta
2 yemek kaşığı un
1lt süt
5 yemek kaşığı toz şeker
piştikten sonra 1 poşet toz krem şanti


Hazırlanması:
Kek için yumurta ve şekeri çırpın, cevizi, unu, kabartma tozunu ekleyip karıştırın. En son inciri ekleyip dikdörtgen borcama dökün ve 160C de pişirin

Pişerken krem şanti haricindeki malzemelerle muhallebiyi yapın. Piştikten 5 dakika kadar sonra 1 poşet toz krem şantiyi ekleyip mikserle çırpın.
Kek piştikten sonra 3-4 dak. havalandırın.
Şerbet malzemelerini karıştırıp sıcak kekin üzerine dökün
5 dakika sonra muhallebiyi üzerine yayın, buzdolabında 2-3 saat bekletin.

Afiyet olsun....

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Kremalı Cipsli Tavuk tarifin entersanmış Serpilciğim.Ama İncirli Muhallebiye herkes bayılıyor. Ellerine sağlık canım.