12 Ağustos 2008 Salı

PUDİNGLİ KADAYIF



Haftasonu denemelerimden biri de pudingli kadayıf oldu.Lezzeti gerçekten güzel ama pudingi yumuşak düştü.Dolayısıyla bıçakla kesilmeyen kaşıkla alınabilen bir tatlı oldu.Zaten göz açıp kapayıncaya kadar bitti.Küçük kare borcamlara tam geldi ama kalabalık misafire yapılacaksa ölçüyü arttırabilirsiniz.

Malzemeler:

250 gr kadayıf (diğer 250 si ile de kadayıf böreği pişirdim tarif daha sonraya)
Yarım çay bardağından çok az eksik toz şeker
Dilediğiniz kadar ceviz yada fındık
2 kaşık tereyağı

pudingi için malzemeler

Yarım litre süt
1 yemek kaşığı silme un
3 yemek kaşığı silme pirinç unu
6 kaşık silme şeker
100 ml krema (küçük paketin yarısı)
Tüm malzemeyi karıştırarak puding kıvamına gelinceye kadar pişirin ve soğumaya bırakın.Soğuyan pudinge kremayı ilave ederek iyice çırpın...


Kadayıfı küçük küçük parçalayın.2 yemek kaşığı tereyağı ile kahverengi olana kadar kadayıflar kavrurun.Kadayıf iyice kavrulduktan sonra yarım bardak toz şekeri ve fındığı ilave edin.Soğuyan kadayıfın yarısının altını yağladığınız borcama serin.
Üzerine pudingi yerleştirin tekrar kadayıf serin..Buzdolabında soğumasını bekleyin.

27 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmm harika görünüyor canım çok iştah açıcı.ellerine sağlık
sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Enfes....:) muhteşem görünüyor.Kadyıf tatlısını sevmezdim eskiden.Farklı bir kadayıf dolması tarifi bulana dek hiç denemedim kadayıfla yapılan tatları.Şimdi bu tarif muhteşem geldi.pudinglisi o ağır ravaklısından çok daha güzel.Teşekkürler bunu keşfetmemi sağladınız. kesinlikle debneyecem ve yazacağım fikrimi..blogmanşet işe yarıyor :)) sevgimle...
sehnazmutfakta.blogcu.com

nebahat sarıca dedi ki...

serpilcim harika görünüyor gerçekten eline sağlık bende 5 kaşık un-2 kaşık nişasta-1 bardak şeker-1 litre süt şeklinde pudingin tarifi ve krema yerine de kremşanti var hakikaten biraz daha kıvamlı oluyor kolay kesiliyor
krema fikrini daha çok sevdim ben de krema koyucam bundan sonra
sevgiler canım
nebahat sarıca

Rakunt ideas dedi ki...

Tatilde yediğim ama nasıl olsa bloglardan yapan olur diye tarifini almamıştım.İyiki yapmışsın .Ellerine sağlık.

Hülya dedi ki...

Bu benim de denemek istediğim bir tarif.
Bir kaç blogda rastlamıştım.
Çok güzel görünüyor ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Serpilcim
bende bu tatlıyı görüyordum ve çok merak ettiğim bir tarifti. Çok lezzetli bişeye benziyor. Bende bir gün denemek istiyorum. Ellerine sağlık.

durutarifler dedi ki...

Ben de bayılırım muhallebili kadayıfa. Muhallebisi cıvık olursa bir kaşık daha un katıp, bir taşım daha kaynatabilrdin. Sütü az gelirse de süt ekleyip.
Ama eminim tadı muhteşem olmuştur. bir dilimde bize olsaydı keşke :))

Cafe Gusto dedi ki...

Nilaycığım ve Nebahatciğim tarifi bir dergiden almıştım ölçüye sadık kalmak istedim.O nedenle hatta ekleme yapmadım.Sanırım içine tavuk göğsü tarzı bir krema daha güzel gider..sevgiler...

eldivenlerim dedi ki...

pudingli kadayıf çok enfes, harika gözüküyor, ellerinize sağlık.
neşeli günler....

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

çok davetkar serpilciğimm çokkk
eline sağlıkkkk :)))

svglr

Adsız dedi ki...

merhabalar
ben sıze daha once yazmıstım, hanı yurt dısında oturmama rağmen pasta malzemesı bulamıyorum demıstım ya. hatta samsunlu olarak sızın verdıgınız adrese gıderım demıstım hanı eylul gıdaya. bende turkıyeye geldım bugunde eylul gıdaya ugradım sansıma kapalıydı ama sagolsunlar yanındakı dukkana anahtar bırakmıslar ben yınede bırseyler alabıldım,cok tesekkurler bu adresı paylastıgınız ıcın

leyla

Selcen Şenocak dedi ki...

Çok nefis görünüyor. Bu aralar hep kadayıflı börek tatlı tarifleri görüyorum dolapta bekleyen kadayıfım var hangisini denesem karar veremedim:)

Ellerine sğlık canım.

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

BENİMDE UZUN ZAMANDIR DENEMEYİ DÜŞÜNDÜĞÜM BİR TARİF BU..SANIRIM RAMAZANDA İFTAR SOFRALARI İÇİN GÜLLAÇA ALTERNATİF OLARAK DENEYECEĞİM AMA TADINA BAKMAK İÇİNDE SABIRSIZLANMIYO DEĞİLİM HANİİİİ !!!

ELLERİNE SAĞLIK ŞEKERİM

Cafe Gusto dedi ki...

Leylacığım bulabildiğine sevindim.Cicilerini güle güle kullan..sevgiler..

Damak Tadı dedi ki...

Bende geçen yıl denemiştim Serpil'ciğim ve çok hoşuma gitmişti..))Ondan sonra bir daha denememiştim..Ramazanda hafif tatlı olarak sık sık yapılır diye düşünüyorum..))

Ellerine sağlık canım..Alttaki post ne kadar renkli ve keyifli..))

Kocaman sevgilerle..

pelince dedi ki...

Nefis olmuş,kaşık kaşık yerim dahada güzel..Ellerine sağlık..

:)den dedi ki...

Merhaba Serpilciğim,
Pudingli Kadayıf'ın eminim çok hafif ve lezzetli olmuştur. Tarif listeme ekledim. Paylaşımın için teşekkürler.
(Vişne likörünü yıllardır blogumda yazdığım şekliyle yapıyorum. İnan bana tadı,rengi,kokusu harika oluyor. Asla pişman olmazsın denediğine. Güneş ile birlikte vişnenin asiti ve şeker fermente oluyor. Tarçın ve karanfil ile de aromasını zenginleştiriyorum. Bu aşamaların hiç birinde küflenme olmuyor. Sanıyorum uyguladığın tarifte bir sorun var. Bu aşamadan sonra o likörden iyi sonuç alacağını pek zannetmiyorum. Yine de ev yapımı likör demesinden vazgeçme lütfen.)
Sevgiler...

Bocuruk dedi ki...

O kadar güzel görünüyor ki:) Ellerine sağlık. Çok beceriklisin Serpil'ciğim. Ege'yi ve seni çok öpüyorum.
Sevgilerimle...

Selin dedi ki...

Harika yaaa. Ellerine sağlık canım. Öpüldün.

Bir Dilim Düş dedi ki...

Çok çekici görünüyor ellerine sağlık!!! Soğuk soğuk haarikaaa!!!

Sevgiler,
Evren

fatosun mutfagından... dedi ki...

Borçlarımızdan, ceza ve günahlarımızdan kurtulmak için bu gece dua edelim.. Allah affeden ve bağışlayandır, unutmayalım.. Eller semaya kalkıp, yürekler bir atınca bu gece, gözler sevinç yaşlarıyla dolacak.. Kandiliniz mübarek, dualarınız kabul olsun!

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

HAYRLI KANDİLLER SERPİLCİĞİM..
svglrrrrrrrrrrr

Adsız dedi ki...

Hayirli kandiller canim.

dogada.blogspot.ru dedi ki...

gerçekten çok nefis bir tatlı bizim evdede çok seviliyor görüntüsü harika ellerinize sağlık sevgi ve selamlar

NiNo dedi ki...

merhaba canim
cok tesekkurler guzel dileklerin icin kadayif enfes gorunuyor bende iki kez yapistim cok guzel bir tatli ellerine saglik

Adsız dedi ki...

arkadaşlar ben yaptım bu tatlıyı harika oldu :) krema yerine kremşanti kulladım çok güzel tat verdi tavsiye ediyorum...

Cafe Gusto dedi ki...

Sevgili adsız arkadaşım (keşke postun sonuna adını yazsaydın)ellerine kollarına sağlık..Evet hafif tatlılar sevenler için çok güzel bir tatlı oluyor ...
sevgiler...