12 Temmuz 2008 Cumartesi

SAMSUN'DA % 100 EKOLOJİK PAZAR

Yıllar yılı herşeyin başı sağlık deyip durduk ama kendi toprağımızı kendimiz kirlettik ve her türlü hastalığa davet çıkarttık.Kullanılan ilaçlar, gübreler ve hormonlar sayesinde mis kokulu ürünlerimizi unutur olduk.
Bu durum giderek çocuklarımıza ne yedireceğimizi şaşırtacak duruma geldi.Ama ben şanslıyım çünkü artık ekolojik pazarımız var..
Buğday Derneği'nin yeni halkası bugün Samsun da Gazi Belediyesi tarafından açıldı.Öncelikle ziraatçı olmam ve ekolojik tarıma çok önem vermem nedeniyle erkenden pazarın yolunu tuttum.50 standlık minik evlerde ürünler satışa çıktı.Bende sizlerle bu pazarı paylaşmak istedim.

Pazarın dekorasyonu ilk dikkati çeken şeydi.Çok güzel düzenlenmiş,pazara çok şirin bir hava vermişti.Her çeşit sebze,meyve ve bakliyat vardı...



Öncelikle Samsun firması olan ve ürün yelpazesi çok geniş olan Ekosam ile başlamak istiyorum.Sanırım onları ilk sıraya yerleştirmemi hoşgörürsünüz.Çünkü Samsun'da önceleri ekolojik ürünlere ulaşmak çok zor iken 2002 yılında Ekosam'ın kurulmasıyla bu sorun ortadan kalkmış oldu.



Hemen hemen tüm bakiyat çeşitlerine sahip olan Ekosam'ın ürünlerinin tümü mutfağımda test edilip onaylanmıştır.Sizlerde sağlığınıza önem veriyorsanız özellikle de çocuklarınıza, bu organik ürünlerden tüketmelisiniz.



Yöremizde başlıca ürünlerden olan fındık yine ekosam tarafından hem iç fındık hemde çok lezzetli ballı üzümlü fındık ezmesi olarak değerlendirilmiş..



Balı fındıksız yemek isteyenlere ise petek bal olarak sunulmuş..


Mis kokulu çayda yine Ekosam tarafından yetiştirilmiş...




Hepinizin bildiği Ege'min kahvaltı problemi olması ve hemen hiçbir kahvaltılığı yememesi sadece yumurta ile kısıtlı kalmam nedeniyle pazarda ilk koştuğum standlardan biri organik yumurtalar oldu.

Zeytinyağları,ekmeklik buğday unları,tam buğday unları çıktı sonra karşıma...

Fanus'un ürettiği organik ballar..

Tema'nın organik balları...Saklı cennet zeytinyağları...

Tazecik sebzeler ve meyveler...

Domatesler ve salatalıklar ...

Ben neler mi aldım bu pazardan salatalık ve kocaman domateslerden,marul,yeşil fındık,kıpkırmızı erikler ve yumurta...Dahası haftaya...

Ekoloji Marketin nefis kuruyemiş ve meyve kuruları...

Kocaman Bafra karpuzları...

Çocuklar için oyuncaklar,topaçlar....

Oraya kadar gitmişken Buğday Dergisine üye olunmadan da dönülmezdi.Görevli arkadaşların sıcak yaklaşımı ve gülümseyen gözleri sayesinde bu dergiye de üye oldum.


Pazar hakkında detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz..
Umarım bu pazardan alışveriş bol olur lütfen sizlerde destekleyin..Bu sebeple pazar zinciri artar..Sağlıklı besleniriz..
Bol kazançlar...

9 yorum:

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Canım, organik tarım elbette hepimizin hayali. Fakat insan hayatının bu kadar hiçe sayıldığı, üç kuruş için sağlığımızın tehlikeye atıldığı bir ülkede, Türkiye'de yaşıyor olmak sizleri bilemem ama beni güvensiz bir kişi yaptı. Tüm sebze meyvelerin şekillerini inceler oldum. Organik ürünlere dahi acaba doğrumu yoksa kandırılıyormuyuz şeklinde düşünmekten kendimi alamıyorum. Tanıtımını yaptığın ürünlerden domatesin şekline takıldım burada da. Domateslerin şekilleri neden o kadar bozuk acaba?
Sağlıklı ve insana değer verilen en güzel günler dileğiyle sevgiler...

Dilek Sokullu CANDAN dedi ki...

Pazar yerinize ve pazarınıza bayıldım.Orada pazarlık almak ne zevkli birşey çok şanslısınız.Eskiye özlemlerimizin ne denli büyük olduğunu görüyorum:)))))Sevgiler........

SOFRAM dedi ki...

Canım dün biz de pazardaydık,çok mutlu olduk böyle bir pazarın açılışından,inşallah uzun ömürlü olur, herkes destek olur.Ben de bugün sayfamda yayınlamıştım, seni blog manşette görünce hemen bakayım dedim,pazarımızın hayırlısı olması dileklerimle sevgiler canım...

Unknown dedi ki...

Serpil'cim iyi akşamlar dilerim,bu güzel paylaşımın için de ayrıca teşekkürler öpüyorum...

HUYSUZBALIK dedi ki...

Serpilcim Merhaba
Blogumdaki yorumun için teşekkür ederim. Söylediğin gibi hayvan sahibi olmayan bilemez acısını. Evden aileden birisi gibi idi minicik kuş. Bu arada benim eşim de Samsunlu. Yazıyı okuyunca ona bahsettim ekolojik pazardan.Samsun'a gelince biz de gideriz artık. Sevgiler...

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Serpil'cim gitmeden de durulmaz ya paylaşımınla yine de ben şimdi masabaşında gitmiş görmüş kadar oldum :)) Harika olmuş bu pazar en kısa zamanda çıkarım ben de, sevgiler :))

Tijen dedi ki...

Serpil'ciğim çok sağol bunca güzel resimle anlattığın için. Çok merak ediyordum pazarı, harika oldu gördüğüm. Dilerim kazançları bol olur, tüm ürünler hemencecik satılır. Hem insanlar sağlıklı şeyler yemiş, hem de onlar emeklerinin karşılığını almış olur.

Adsız dedi ki...

Eveet bu pazar işine çoook sevinenlerden biride benim!Haftasonu migrosa giderken gözüme çarptı,en kısa zamanda gideceğim.Umarım uzuuun ömürlü olur nitekim doğal herşeyin aşığıyız efendim.Arkadaşımla ekolojik pazardan konuşurken bloğunuzdan bahsetti;memnun oldum bundan böyle takipçinizim:)
Ayrıca ASİYE arkadaşımıza cevap vermek isterim, bahçede yetişen organik domates tecrübesine sahip biri olarak;şeklinin bozuk olması doğallığının en güzel kanıtı.Asıl düzgün geometriye sahip olanlarından korkmak lazım:))

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Bafra karpuzu gibisi varmı serpilciğim. Bu ara o kadar bol ki yemeye doyamıyoruz.Cumartesi günü karpuz tarlasına girdik sıcak olmasaydı baya toplayacaktım ama 5 6 tane ancak alabildim.Bal gibiydi maşallah. Ben pek denk gelmedim ama karpuz festivali de olur Bafra'da her köyden karpuzlar toplanıp en güzel ve büyük karpuzlar yarışır. Karpuz güzeli seçilir. İşte böyle yurdumuzda çok güzellikler var ama bunu değerlendirip emeğin hakkını vermek asıl mesele...Ben fazla uzatmadan byyyyy...