13 Nisan 2008 Pazar

POPÜLER SAĞLIK VE ZEYTİNYAĞLI PORTAKALLI KEREVİZ






















Eşimi cumartesi günü gönderdik.Kısa dönem çabuk geçecek inşallah diyorum ve beni yanlız bırakmayan tüm dostlara teşekkür ediyorum..
Bu gönderiyi daha önceden hazırlamıştım ama yoğunluktan bir türlü yayınlayamamıştım.Biraz gecikmeli olarak yayınlıyorum...

Benim üçüncü,derginin 36.sayısı çıktı ama biliyorsunuz ki ben 3 aydır yazıyorum.4.sayıya da yazımı göndermiştim onu da daha sonra yayınlayacağım dergi yayınlanmadan tarif vermek istemedim..
Benden hem yiyeceklerin sağlığımız açısından faydaları hem de yemek tarifi istenince mecruben sebzeli tariflere yer veriyorum.
Geçen ayki tarifim zeytinyağlı kerevizdi doğru mevsimi geçti ama bu lezzeti bilmeyenler de keşfetsin istedim....Çünkü portakallı kereviz benim çok geç keşfettiğim ve yemeye doyamadığım bir lezzet oldu.


















Malzemeler:

2 adet orta boy kereviz
2 büyük havuç
2 orta boy patates
1 orta boy soğan
4-5 adet portakalın suyu
2 adet kesme şeker

Hazırlanışı:

Sebzeler yıkanır,soyulur ve kalın dilimler halinde doğranır.Soğan ve havuçlar bir fincan zeytinyağında hafif kavrulur.Patatesler eklenir, 2-3 dakika karıştırılır.Kereviz, portakal, şeker ve tuz katılır. Sebzelerin üstünü kapatacak kadar su eklenip çok kısık ateşte pişirilir.
İnce doğranmış maydanoz eklenerek, soğuk olarak servis yapılır.Hatta 1 gün buzdolabında beklerse daha lezzetli olur.Arzu ederseniz,daha yoğun bir kereviz tadı almak isterseniz, maydanoz yerine pişerken kendi yapraklarını ekleyip pişirebilirsiniz.

Hiç yorum yok: