4 Mart 2008 Salı

RATATOUILLE- EN İYİ ANİMASYON FİLM



2008 yılı Oscar Ödülleri sahiplerine verildi.Hemen hepimizin zevkle izlediği Ratatouille ise en iyi animasyon film ödülünü aldı.Dolayısıyla benim de çooook uzun zamandan beri arşivimde bekleyen yemeğim aklıma geldi.Bu yemeğin adı ratatouille.Aslında güneydoğu Fransa'nın Akdeniz kıyılarında bulunan Provence mutfağına ait bir mezeymiş ama yemek niyetine de yenebiliyor..Filmi izleyenler bilirler kahramanımız Remy adında bir fare ve bu farenin en büyük isteği ünlü bir aşçı olmak.Sonunda dileklerine bu yemek sayesinde kavuşuyor..
Lezzetini sorarsanız çoğumuzun mutfağında pişen zeytinyağlı patlıcanın mantarlısı..Soğuk soğuk benim hoşuma gitti ama sıcak ta tüketebilirsiniz.
Dileyen deneyebilir..


Malzemeler:
1 adet kuru soğan
7-8 mantar
1 adet patlıcan
1 adet kabak
2 adet kırmızı biber
1 veya 2 adet domates-büyüklüğüne göre
5-6 diş sarımsak
bir tutam kekik,fesleğen,maydanoz (ben kullanmadım ama kullanabilirsiniz)
3 yemek kaşığı zeytinyağı






Yapılışı:
Patlıcanları alacalı alacalı soyun, küp küp doğrayın ve tuzlu suda bekletin ki acısı çıksın.Diğer sebzeler de kuşbaşı doğrayın.Soğanları yemeklik,sarımsakları minik minik doğrayın. Zeytinyağında soğan ve sarımsaklar pembeleştirin. Biberleri ekleyin kavurun.Domateslerin kabuklarını soyun ve küp küp doğrayın biberlere ekleyin.Kalan tüm malzemeyi ekleyin biraz sıcak su ekleyip ağır ateşte pişirin.

24 yorum:

Feyza Fidan dedi ki...

Serpilcim, çok değişik olmuş, mantarın zeytinyağlı halini canlandıramadım gözümde..Ama tabağa şöyle bir baktığımda ağzımın suları aktı resmen..
Ellerine sağlık canımın içi,
Öpüyorum..

Adsız dedi ki...

selam..mantarlı yemek süper..tam benlik valla..elinize saglık..sevgilerimle..

uygarimizlahayat dedi ki...

Canım çok hafif bir yemek olmuş canım ellerine sağlık...

Aynur dedi ki...

amaninnn burada neler oluyor ::))

bende bugun buna benzer biseyler yapdim ama dolapta ne varsa kattim icine:))

ellerine saglik

sevgiler

www.aynurdantarifler.blogspot.com

www.ayyachat.blogspot.com

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

serpil'cim 3 yaşındaki oğlum sayesinde filmi yaklaşık 50 kez izlemisimdir.takıntı oldu da bi ara :)ama yine de zevkle izleyebilirim çooooook beğenmiştim.o ahenkle yemek yapan fare çok şirin(gerçek olmadığı için tabi).ödülü hak etmiş.cnm orda yaptığı ratatuile nasıldı ama sanat eseri gibi.senin de ellerine sağlık cnm nefis görünüyor.

İLKAY dedi ki...

Serpilciğim çok güzel bir filmdi....Ben de çok beğendim...Ben yazın deneyeceğim çünkü patlıcanlar şu ara saman gibi...ne yapsam tadı olmuyor...::(((
Ellerine sağlık...Sevgiler,
İlkay

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Serpil'ciğimmm,

Mantar dendi mi benim ağzımın suları başlar akmaya:)) O kadar severim yani, ama zeytinyağlısına resmen aşığımm:))

Ellerine sağlık canım,

Kocaman, sımsıcak sevgiler...

Adsız dedi ki...

İşte taaaaammm bana uygun bir tarif..Ah bide kocam sevse şu zeytinyağlıları...

Ben Ratatouılle'ye gönül oscarımı çoktan vermiştim..

İşin garibi animasyon filmleri Ardam için alırken , onun değilde benim koltuğa yapışmam..

Öpüldünnnnnnnnnnn

Disalce dedi ki...

of of.....insanın canı istiyor..ekmek banmak istedim bende...

ellerine sağlık....

GANNE dedi ki...

Serpilcim filmi izleidm tabii ki bende. Çok beğendim. Demek filmdeki yemek buymuş. Tarifi bizlerle paylaştığın için teşekkürler. Hafif ve güzel bir tat gibi duruyor. Deneyeceğim. Sevgiler...

SOFRAM dedi ki...

Serpilciğim merhaba canım, bir yemek yazarımız şimdi ismini hatırlayamıyorum hem bu filimin kritiğini yapmış hem de bu yemeğin tarifini vermişti . Benim de çok hoşuma gitmiş ve kesmiştim tarifi ama bir türlü yapmak kısmet olmamıştı.Artık yaza deneriz. Seniniki de çok güzel görünüyor, ellerine sağlık güzelim, sevgilerimle...

Gönül dedi ki...

serpilimmmmmmm ben bunu görünce patlıcan sandımdı anaaa mantarmıydı bu:))) ellerine sağlık yeavrım...senin arkadaştan ne haber termal dona hala başlamadımı aaa yaz geldi ayol başlasın sonucunu merak ediyorum valla....sevgilerimle öpüyorum bebişim

Adsız dedi ki...

Yemek çok güzel olmuş. Vişneli muffinler de öyle. Ellerine sağlık.Sevgiler...

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Serpil'cim,
iste geldim burdayim canim, sende de patlican varmis, harika olmus senin yemeginde, ellerine saglik güzel arkadasim. Biz Elda ile bu filmi de izlemistik sinemada, cocuklar ve büyükler icin cok güzel bir filmdi ve filmden sonra bende inanmazsin ama hemen mutfagima girip birseyler yapmak istemistim o zaman.
Sana da ugrayamadim coktan beri, ama malum sayfamda da yazmistim, yogun bir dönemden gectim ama artik daha da aktif bir arkadas olmaya calisacagim sizlere, bunu da bir baslangic olarak gör lütfen.

Selam ve sevgilerimle..

Baharcicegi dedi ki...

Patlican salatasi gibi olmus,ben soguk halini tercih ederdim , tarifini yazin patlicanlarin tadinin en iyi oldugu zaman deneyecegim simdi satilan patlicanlar su gibi yüzüyor tencerede eline saglik serpilcim

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Serpilcim bende izledim bu filmi çook eğlenceliydi:)
yemekte harika görünüyor

birde beşibiyerde çay meselesi de sanırım aç karna daha faydalı olur mate y. iştah kesici özelliği var.ama ben unutuyorum tokken de içiyorum,çok sıcak ve soğuk içmek ,yemek vücut için sakıncalı olduğu için ılık içilmeli nacizane fikrim,ben bir dikişte bitiriyorum bardağı,tadını kokusunu almadan,ağzımda ot tadı kalmasın diye hemen su içiyorum:)

sevgiyle kal

Adsız dedi ki...

Mezeleri çok severim vee bunuda çok sevdim ellerine sağlık

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Serpilcim filme bayılmıştım izlediğimde, acaba gerçekten bir bağ var mıdır ki iki yemek arasında? Filmi izlerken gurmenin yemeği yemesinden çok etkilenmiştim de :)))

Adsız dedi ki...

hımmm ellerine kollarına sağlık.sevgiyle kal canım benim...
mutfakgunesi.blogcu.com

Nilay Cinisli dedi ki...

Serpilciğim,
Ellerine sağlık canım..Hiç denemedim ama mutlaka deneyeceğim..Sevgiler canım

Yemekbahane dedi ki...

çok severek seyretmiştim bu filmi...eline sağlık

sevgiler
müge

ayseyaman dedi ki...

Cafe Gustocum yemekli filmlere bayılıyorum, hele bu fareliye bayılmıştım..Oscarları eskisi kadar takip edemiyorum artık,en iyi animasyon ödülü aldığını senden duydum, ama hak etmişti değil mi?
Bir daha izlemeli verdiğin tarifin eşliğinde :)
Ellerine saglik
sevgilerle

NiNo dedi ki...

ellerine saglik canimcim

yeni adresim
http://ninomutfakta.blogspot.com/

hayat dedi ki...

Serpil'ciğim yemek nefis görünüyor.Ellerine sağlık.
Sevgiyle kal...