9 Mart 2008 Pazar

KENDİNİ LAZANYA ZANNEDEN MAKARNA



Bu makarna neden kendini lazanya sanıyor anlatayım.Kısıtlı alışveriş vakitlerimden birinde lazanya alıyorum diye sepete attığım ,taaa ki bugün lazanya yapayım diye düşünüpte elime alınca aslında lazanya olmadığını farkettiğim için.Tüm malzemelerimi de lazanyaya göre ayarladığım için mecburen böyle bir makarna yaptım.Tadı mı?Süper süper oldu...
Gelelim tarifine diyeceğim ama önce neden ıspanağı ayrı hazırladığımı sorabilirsiniz.Çünkü ıspanakla da ıspanaklı kiş yapacaktım ama çok yorulduğumu farkedince onu da makarnaya ilave ettim..

1 paket Barilla'nın La Collezione Mafaldine makarnası
İç Malzemesi:
300 gr kıyma
1 adet soğan
1 adet taze sarmısak
1 adet kırmızı tatlı biber
1 adet domates
1 tutam fesleğen
tuz karabiber

ıspanak için malzeme

1/2 kg ıspanak
1 adet soğan


Sosun malzemesi
3 yumurta
1 bardak süt
1 paket krema
1 bardak kaşar

Hazırlanışı:
1 paket makarnayı tuzlu ve birkaç damla zeytinyağı atılmış suda haşlayıp süzün.
Bir tavada kıymayı,sarmısağı,soğanı,kırmızı biberi hep birlikte kavurun.1 adet kabuğu soyulmuş irice domatesi küp küp doğrayıp kavrulan malzemelere ekleyin.Üzerine tuz,karabiber ve fesleğen ilave edin.Domatesler suyunu çekene kadar kavurun.

Ispanağı temizleyip yıkayın.1 adet soğanı çok az yağda kavurup ıspanakları ilave edin.Tencerenin kapağını kapatın.Kendi suyunda pişirin ki vitamini kaçmasın..

Sosu için yumurtaları çırpın,süt ve kaşarı ekleyin.Tüm malzemeyi sosla birlikte ayrı bir kapta karıştırın.Kremasını bu aşamada ilave edin.İyice karıştırıp büyükçe bir borcama dökün.200 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin..Dilerseniz üzerine de kaşar ekleyebilirsiniz yada benim daha önceki fırın makarna tarifimdeki gibi beşamel sosla da hazırlayabilirsiniz.
Afiyet olsun...

25 yorum:

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Ispanağın son dakka tarife devriyle eminim nefis olmuştur makarna nefis ellerine sağlık :))

SOFRAM dedi ki...

Serpil'ciğim merhaba canım, makarnan gerçekten çok güzel görünüyor, arada olur böyle yanlışlıklar, canın sağolsun, böylesi de güzel olmuş, lezzeti içinde ellerine sağlık canım, sevgilerimle öptüm...

Eya dedi ki...

Merhaba Serpil...bazen hiç tasarlamadığın halde yeni lezzetler ortaya çıkar.Sende aynısını yaşamışsın ama çok leziz görünüyor.Ellerine sağlık.Güzel bir hafta diliyorum.

Zehra

Adsız dedi ki...

Süper süper süper yaratıcılık diye buna derim...Gerçekten çok güzeel görünüyor ..Ellerinize sağlık.. Sevgilerimle..

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım,lazanya çokk sevilir bizim evde.Piyale alıyordum önceden ama artık üretimden kalkmış.Barilla ile idare ediyoruz...Selam ve sevgiler....

Adsız dedi ki...

Bu ne ayyyyyy !!! Hani biz rejimdeydikkkkkk !!!! Haince bi pusuuuuu !! Olamazzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Aynur dedi ki...

Vallla süper.Oktay usta ne diyo mutfakda careler bitmez.yoruldun mu? kat onuda makarnaya :) Ne olmus yani caresiz hic bisey yok.bölede leziz bisey cikar ortaya:)

ellerine saglik

selamlar

www.aynurdantarifler.blogspot.com

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Serpil'ciğim,
Deme öyle ama bence tam da lazanya olmuşş:))) Ne fark eder değil mi ama? Bir bilsen neler alıyorum ben, aslında almak istediğim şeyler yerine:))))

Ellerine sağlık canikom,

Sımsıcak sevgiler...

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

İyi ki de öyle olmuş. Harika bir görüntü bu !.
Ellerine sağlık Serpilciğim.
Sevgiler,

Adsız dedi ki...

Sevgili Serpil
Lazanya ya ve makarnaya bayılırım. Bu aralar hakikaten ama kesinlikle ama muhakakk ve ama ama.....
Rejimdeyim........
Yaza kadar 10 kilo vermem lazım ve 53 kiloya ulaşmam lazımmm
Eline sağlıkk müthiş gözüküyor..

made in funda dedi ki...

ELİNE SAĞLIK.NEFİS OLMUŞ.

yildiz dedi ki...

Yaraticilik bu iste,yanlis alinan malzemeden ve son dak.ispanak golü ile müthis bir lezzet....Ellerine saglik canim,güzel günler diliyorum.

Moonish (moonsun) dedi ki...

Makarna kendini iyi ki lazanya zannetmis yoksa dunyada esi benzeri olmayan bu tarif nasil cikardi Gustocum :)) Elerine saglik afiyet olsun :)

Kübra dedi ki...

Lazanya zannetmekte haklı, ellerine sağlık çok güzel görünüyor.Sevgiler

Unknown dedi ki...

:) Serpilcim bazen böyle sonradan katılan malzemeler yemeğe harklı bir tat katıyor bazen iyide oluyor hani ellerine sağlık...

Gönül dedi ki...

bak sen hele şuna demek kendini lazanya sanıyordu ahahahahaha süper olmuşşşş çakma lazanyan:)))) ellerine sağlık şekercim...sevgilerimle..öpüyorum

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

serpil'cim ellerine sağlık,lezzet süperse sorun yok değilmi varsın lazanya olmasın.:)

Adsız dedi ki...

:))))) ellerine sağlık canım

Adsız dedi ki...

:))))) ellerine sağlık canım

Feyza Fidan dedi ki...

Serpilcim, hakkaten lazanya gibi olmuş makarnan..Valla bayıldım..Ellerine sağlık..Arasıra benimde yaptığım birşeydir alışveriş kazaları..İnsanın kafası binbir çeşit şeyle dolu olunca oluyor böyle şeyler..Benim gibi bulaşık süngerini buzdolabına koyup kırk saat aranma ise kronik bir durum :))) Allah kimseye vermesin :))))))))
Öptüm kocaman canımcım...

daimamutfak dedi ki...

afiyet olsun..çok lezzetli olmuştur eminim.İçinde yok yok çünki..sevgiler.

Adsız dedi ki...

Makarna olsun da nasıl olursa olsun. Bu da enfes görünüyor. Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor,ellerine saglik.Sevgiler.

Unknown dedi ki...

serpilciğim,
ben de ilk gördüğümde lazanya sanmıştım elime alıp inceleyince farkı anladım. çok da güzel olmuş ellerine sağlık.

Leziz Tarifler dedi ki...

Bu makarna gel beni ye diyooo ammmmaaaa.. Enfes bir şey.. Sevgiler...