20 Ağustos 2007 Pazartesi

DOLAMA BÖREK

Bloğumu 1 haftadır güncelleyemedim.Bakıcı problemimi anlatmıştım.Bu arada birkaç bayanla görüştüm.Sonunda birini buldum yarın sabah başlıyor.Umarım memnun kalırız birbirimizden.

Bu arada evin işleri,gezmeler yoğun günler yaşadım.

Hele bu hafta sonum çok hareketli geçti.Bir arkadaşımın deniz kenarında kafeteryası var,kalacak yeri de müsaitti bu hafta sonumuzu orada geçirdik.Cumartesi akşamından gittik.Bizim için balık kızartmış çok da güzel bir salata yapmış.Bir güzel yedik gece 04:30 da yattık sabah 08:00 de kalktım.Deniz kenarında gezdim,oturdum sonra da akşama kadar denize girdik.Çok güzel bir hafta sonu oldu özellikle Ege için....Baksanıza kum adamıma.....

Bu arada blog sahibi olunurda eli boş gidilir mi?Çok ayıp.Tabi ki hemen fırının başına geçtim.Ege'ye deniz kenarında eline verip yedirebilecek bir şeyler yapmalıydım hemde diğer arkadaşlar da beğenmeliydi..Önce klasik yaz yemeği kızartma yaptım.Domates soslu Patates,biber,patlıcan.Fotoğrafını çekmeye gerek görmedim.Nasıl olsa herkes kızartma yapabilir.
Benim için klasikleşen poğaçaları yaptım.Yine sizlerinde bildiği şeftalili pastamı yaptım.En son da dolamalı börek.Adını şimdi uydurdum gerçek adı ne bilmiyorum.Neyse lafı uzatmayayım gelelim tarife...
Malzemeler
5 adet yufka
4 adet haşlanmış patates
100-150 gr kadar kıyma
1 adet ince ince doğranmış soğan
Tuz,karabiber
1 yumurta sarısı
çörekotu veya susam


Hazırlanışı:
Patateslerin kabuklarını soyup haşlayın.Haşlanan patatesleri ezin.Ayrı bir tavada soğanları sıvıyağda öldürün.Üzerine kıymayı ilave edin.Kavurun.Kavrulan kıymayı patateslere ekleyip iyice karıştırın.
Yufkaları ortadan ikiye bölün düz kısmına boyunca patatesli harcı serin kıvırmaya başlayın.Kıvırarak tüm yufkayı sarın sonra biraz burup tepsiye gül şeklinde sararak dizin.Her bir yufkayı aynı şekilde sarın.Üzerine yumurta sarısı sürün.Çörekotu ve susam ekleyin.Sen neden eklemedin derseniz, unuttum !!!!!!
200 derece fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin.
Afiyet olsun...


1 yorum:

Selcen Şenocak dedi ki...

Ellerine sağlık börek nefis görünüyor. Her şeyin gönlünce olması dileğiyle Sevgiler...