17 Temmuz 2007 Salı

ÖZBEK PİLAVI


Haftasonu misafirlerimiz olduğunu anlatmıştım.Onların geliş saatinde ben evde olmayacağım için masa hazırlanırken telaş olacaktı ve ben fotoğraf çekmeye vakit bulamayabilirim diye pirincimi kavururken resimlemiştim. Ayrıca orjinal tarife ek olarak ilk kez kuş üzümü ve dolmalık fıstık ekledim.Lezzeti çok güzeldi ama eklemesenizde süper oluyor.Bu pilavı en eski ama hiç eskimeyen arkadaşım Nuray'dan öğrenmiştim.Bir dönem Özbekistan da yaşamışlardı.Sağolasın Nuray...
Gelelim tarife
Malzemeler
2 bardak pirinç (hiç ölçmem aslında sizin için ölçtüm.)
2 Orta boy havuç kibrit çöpü büyüklüğünde doğranacak
300 gr kuşbaşı
1 paket dolmalık fıstık
1 paket kuşüzümü
3 bardak su.
3 yemek kaşığı zeytinyağı
Hazırlanışı:
Zeytinyağını pilav tencerenize alın.Üzerine eti ilave edip kapağını kapatın.Et suyunu salınca içine havuçları ilave edin tekrar kapağı kapatın.Suyunu çekene kadar kendi suyuyla pişsin.Fıstıkları ilave edip kavurun.Kavrulan malzemeye pirinçleri ilave edin hep birlikte biraz daha kavurun.Kuş üzümlerini ve ardından suyunu ekleyin.Tuz ilavenizi yapıp altını kısın,kapağını kapatın.
Afiyet olsunnnnn

3 yorum:

Bocuruk dedi ki...

Serpilcim,
Sağol:) Üstelik zor bir pilav da değil, ne güzel. En kısa zamanda yapacağım kısmetse. Ellerine sağlık canım:)
Sevgilerimle...

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Serpil merhaba
Ya pişme anı görüntüsü de olsa ne kadar şık bir pilav olmuş rengarenk :))
Tuzluklar da çok şık bu arada
Sevgiler...

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Serpil'ciğim Burcu'ya katılıyorum çok güzel bir görüntü gerçekten de. Ellerine sağlık. Sevgiler,