18 Temmuz 2007 Çarşamba

LAHMACUN BÖREĞİ

Sıcak sıcaaaaak fırndan yeni çıktı bunlarrrr.Buyrun masayaaaa....
Gerçekten de yeni çıktı.Hemen resimledim sizler için.Bu böreği bu akşam uydurdum.Lahmacunumsu börek yani Doğan görünümlü Şahin gibi birşey.O da nasıl oluyor demeyin.İçini çiğ malzemeden hazırladım.Bayıldık kıtır kıtırdı...Yanına da sövüş doğranmış salata malzemesi ve çay..
Gerçi akşamın 9 unda yemek hazırlandı ama olsun değdi doğrusu.Ellerime sağlık.(bu arada iki elimde de sinir sıkışması var ya neyse)

malzemeler:
1 kg yufka
300 gr kıyma
7-8 adet sivri biber
1 adet soğan
tuz,karabiber
zeytinyağı
1 yumurtanın sarısı
Hazırlanışı:
Sırasıyla soğanı,biberi robotta çekin.Biraz diri kalsınlar.Domatesi de robotta çok az çekin.Çok ezilirse suyunu süzdürün ben öyle yaptım.Onu da biber,soğan ve kıyma karışımına ekleyin.Tuz ve karabiberle tatlandırın.
Yufkanın birini tezgaha serin üzerine zeytinyağı sürün.Diğer yufkayı da serin ve onu da yağlayın.En son üçüncü kat yufkayı serin ve bu katı da yağlayın.Yufkaları sekize bölün.Aynı sigara böreği sarar gibi ,yufkanın geniş kıyısına kıymalı malzemenizi serin ve genişçe yayın.Geniş geniş katlayarak sarın.Üzerini boydan boya bıçakla kesin.Tüm yufkayı bu şekilde hazırlayın üzerine yumurta sarısı sürüp 200-250 derece fırına verin.
Afiyet olsun.




5 yorum:

Duygu dedi ki...

Merhaba
Blogunu evcilik lezzetlerine yorum birakirken gordum. Cok begendim. Ozellikle Cileki muzlu sarlot! super.Blogunu okurken Turkiye'yi ozledim, yemekleri...
Ellerine saglik
sevgiler
duygu

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Serpil günaydıın :)) Günün aydın deme vakti olunca hemmen masaya buyurasım geldi :)) Çok lezzetli görünüyor Ellerine Sağlık Sevgiler :))

Adsız dedi ki...

eline sağlık hatun gerçekten çok güzeldi :)

Cafe Gusto dedi ki...

Sevgili Duygu,Bloğuma hoşgeldin.Senin bloğunda oldukça güzel....

Burcucuğum kalp kalbe karşı demek ki aynı anda yorum bırakıyoruz.

Canısım afiyet olsun.
sevgilerimle...

yusufun annesi dedi ki...

Serpilcim hakikaten enfes olmuş böreklerin.Burcuyla sen yarışıyorsunuz valla:))Bende heyecanla bloglarınızı açıyorum aman bir şey kaçırmayayım diye:)
Şu ellerindeki sinir sıkışmalarını ihmal etmiyorsundur inşallah.Çok geçmiş olsun canım.