5 Temmuz 2007 Perşembe

MANTAR ÇORBASI


Rehavetten kurtulup birşey yapamadım sanmayın sakın.Dün akşam bu ayın etkinliği için nefis bir limonlu cheesecake yaptım.Bu akşam ekleyebilirim.Ama sayfalar boş kalmasın hemde arşivim zenginleşsin diye tatile gitmeden önce pişirip görüntülediğim çorbayı eklesem ya diye düşündüm.Böyle eklemeyi bekleyen bir kaç tarifim daha var.İşte bazen tembellik ediyorum.Gelelim tarife:
Malzemeler:
6-7 adet ince ince doğranmış mantar
1 küçük kutu krema
3 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı tereyağ

Yapılışı:
yağı tencerede eritin üzerine unu ilave edip kavurun.Kavrulan una 1 lt su ekleyin.(Ben genellikle un ve su kaynaşsın diye bu aşamada 1-2 dakika blendırdan geçiriyorum.) Üzerine mantarları ilave edin kaynamaya bırakın.Mantarlar piştikten sonra kremayı ilave edin.Bir taşım kaynatıp ocağı kapatın.Üzerini dilerseniz kırmızı pul biberle süsleyebilirsiniz.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok: