3 Haziran 2007 Pazar

YAYLA ÇORBASI (YOĞURT ÇORBASI)


Bu resimleri eklerken çok zorlandım.Bir problem oluştu sanırım yükleme sırasında neyse sonunda başardım.Baktım çorba yapmışım bloğumda da tek çorba tarifi var.Haydi Serpil bunu yayınla dedim kendi kendime.Ellerime sağlık valla güzel oldu.Önceden çorbalarımda suyunu ve iç malzemesini ayarlayamazdım.Çorba ertesi güne taş gibi olurdu.Sulandıra sulandıra kaynatmaktan bir tencere çorba iki tencereye çıkardı.Murat'ta dalga geçerdi "benim karım hazır çorba yapabiliyor, sıcak suyu ekle karışıma çorba oluyor"diye.Ama artık öğrendim,ölçülerini de not ettim.Gelelim tarifimize


Malzemeler:
1 su bardağı yoğurt
2 yemek kaşığı un,
1 yumurtanın sarısı
2,5 yemek kaşığı pirinç
4 bardak su(5 bardakta olur ben kıvamlı seviyorum)
tuz
nane
kırmızı biber
1 tatlı kaşığı tereyağ


yapılışı
Yoğurt,un ve yumurta sarısını iyice karıştırın.4 bardak su ile birlikte tencereye ilave edin.El blendır'ı ile çırpın.Kaynayana kadar karıştırın.Sakın tuzunu atmayın yoğurdu kesiyor.Kaynamaya başlayında pirinci ilave edin.Pirinçler piştikten sonra tuzu,yağı,naneyi ilave edin.En son kırmızı pul biberi döküp ocağın altını kapatın.Ben eskiden ayrı bir kapta yağı kestirip üzerine nane ve biberi atarak yapıyordum.Sonradan bir aşçıdan böyle yapıldığını öğrendim.İnanın güzel oluyor.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok: