18 Mayıs 2007 Cuma

MİSSSS GİBİ KOKULAR GELİYOR




Sıcacık ekmek kokusuna kim dayanabilirki.Ekmek makinemi aldığım zaman arkadaşlarım bana gülmüştü.3,5 saatte ekmek yapacağına 5 dakikada marketten alabilirsin demişlerdi.İlk denemelerim felaketti.Pişmemiş,kabarmamış ekmekler ve atılan hamurlar.Benim makinem bozuk diye düşünmeye başlamışken internetten bulduğum bir tarifle yola çıktım.Sonrası geldi tabii.Önce sade,sonra cevizli,pekmezli derken çeşitler çoğaldı.Aslında 3,5 saatte kocaman kabarmış ekmekler yapıyorum ama bu tarifi sizlere yetiştireyim derken çabuk program seçtim ve her zamanki şekilde kabarmadı.Hani birşeye ne kadar özenirseniz o kadar aksilik olurya.İşte benimki de
biraz öyle oldu.Şimdi vereceğim tarif hem ekmek makinesinde hem de normal fırında pişirilebilir.

Ekmek makinesinde yapmak için:

Malzemeleri aşağıdaki sıraya göre makineye ekleyin.Malzemenin sırası çok önemli. Unun mutlakA sıvı malzemenin üzerini tamamen örtmesi gerek, mayayı en son, kuru malzemenin üzerine parmağınızla bir çukur yaparak ekleyin. Mayanın sıvı malzemeyle temas etmemesine dikkat edin. Ben biraz acele ettim çabuk ayarında çalıştırdım.Siz normal ayarda pişiriniz.

300 ml ılık su
2 tbsp (2 y.kaşığı) süt tozu
2 tbsp (2 y.kaşığı) ayçiçek yağı
2 tbsp (2 y.kaşığı) toz şeker
4,5 cup un (500 gr.)
1 tsp (1 tatlı kaşığı) tuz
2,5 tsp instant maya (1/2 paket

Ekmeği fırında yapmak için: (ölçüleri aynı)

Un, instant maya, toz şeker, süt tozu ve tuzu bir kapta karıştırıp ortasını açın. Su ve yağı ilave ederek yoğurun. Yumuşak ve ele yapışmayan bir hamur elde edeceksiniz.
Hamuru 30-40 dakika mayalanmaya bırakın. Hamur iki katına çıkacak şekilde kabardığında tezgaha alıp tekrar yoğurun ve yağlanmış yuvarlak ve derin bir kaba aktarın. üzerini düzeltip 15 dakika daha mayalandırın ve önceden ısıtılmış 200 dereceli fırında 20 dakika kadar pişirin.
Kalıbında biraz ılıtıp tel ızgara üzerine alın ve tamamen soğutun.

Evde yapılanın tadı bambaşka hele de kokusu evi sarınca....

Afiyet olsun....

2 yorum:

ayseyaman dedi ki...

Ekmek makinanızın bozuk olmadığına sevindim. :) Tarifin hem makinada, hem de fırında olması çok güzelmiş. Fırında bu kadar bile kabarmayabilir. Bence ekmeğiniz çok iyi görünüyor.
Evinizin nasıl mis gibi koktuğunu tahmin edebiliyorum..:)
Ellerinize sağlık
sevgilerle

Cafe Gusto dedi ki...

Teşekkür ederim.Sizlerinde gönlünüze sağlık.
sevgilerimle..