28 Nisan 2007 Cumartesi

Ege'nin ikindi kahvaltısı



İki gün önce yufka almıştım 3 tanesiyle tavuklu bezelyeli börek yaptım ama resmini çekmek aklıma gelmedi .Kalan 3 tanesi de bugün oğluma ikindi kahvaltısı oldu.Bu aperatife Ege babişko yastığı diyor.Çünkü yastık gibi kabaran bu tarifi babaannemizden öğrendik .Hem pratik hem lezzetli,hem de bayatlamaya yüz tutmuş yufkaları değerlendirmek için ideal. Ben 2 yufkadan yaptım ama tek yufkalık tarifi veriyorum.

malzemeler:
1 adet hazır yufka
1 yumurta

yapılışı:
1 adet yufka açık şekilde düz bir zemine serilir.
1 Yumurta iyice çırpıldıktan sonra tamamı yufkanın üzerine fırça yardımıyla sürülür.
(1 yufkaya 1 yumurta iyi geliyor)



Yandaki resimde görüldüğü şekilde 2 parmak kalınlığında tüm yufka katlanır ve yine yaklaşık 2 parmak genişliğinde kesilir.Bir süzgecin içine fritöze sığacak kadarı alınır makarna süzdükten sonra ıslatılması gibi birkaç kez sudan geçirilir.Biraz süzüldükten sonra kızgın yağda kızartılır.

Kızarmaya başladıkça yastık gibi kabarıyor.Sıcak servis yapınız.
Sabah kahvaltısında ve acil misafirlere çayın yanında zevkle servis yapabilirsiniz.

Afiyet olsun

ÇİÇEK SALAM




Evde birkaç gün önceden kalma ambalajı açılmış salamlarım vardı son kullanma tarihi geçmeden kalan son yufkamla da bu çiçek salamları yaptım.Bu aperatif çocukların doğum günlerinde hem şık oluyor hemde onların dikkatini çekiyor.
malzemesi
1 adet yufka
6-7 adet salam (sosisle de çok güzel oluyor)

yapılışı:
1 adet yufkayı dörde katladım kalıpla kestim.Salamı da aynı şekilde kalıpla kestim.Kürdana bir yufka (4 kat), bir salam tekrar yufka takıp kızgın yağda kızarttım.

Afiyet olsun

4 yorum:

LaMa dedi ki...

Merhabalar,
"Biri Samsun" dedi sanki... Hala orda mi yasiyorsunuz? Ben Samsunluyum da :)
Yeni siteniz hayirli olsun, mutlu paylasimlar dilerim.

Cafe Gusto dedi ki...

Merhaba Lama
Sizin de yazılarınızı takip ediyordum ama Samsunlu olduğunuzu bilmiyordum.Evet hala Samsun'da yaşıyorum.
Ayrıca beni ilk keşfeden siz oldunuz inanılmaz mutlu oldum.Hep okudum ama ilk kez yazıyorum o nedenle deneme yanılma yöntemlerini kullanıyorum.Çok acemiyim.ilginize teşekkürler.Görüşmek üzere....

Hayattan Azıcık dedi ki...

Canımmm bütün tarifleerini yayınladım. Ve özellikle Yastık Yufka anneciğim kokan bir tarif biz çocukken sadece yufka ve yumurta ile birşey yapardı ama ne hiç hatırlamıyorum . Ama o tada yakın bir tattır bu umuyorum en kısa zamanda deneyeceğim. Katılım için çok teşekkür ederim.

umutluhayat dedi ki...

bende kahvaltılarda misafirlerime yaparım çok güzel oluyor.ellerinize sağlık.