23 Ocak 2024 Salı

Acılı Ayva

Uzun zamandır denemek istediğim ve denedikten sonra çok beğendiğim bir tarifle geldim karşınıza.. Ben 1 ayvdan bu yemeği yaptım. İki kişiye 1 öğün için yeterli oldu. Sizler miktarı dilediğiniz kadar arttırabilirsiniz. 1 adet ayvayı mandolin rendede ince şekilde dilimledim ve altına su kouduğum buhar aparatında buharla pişirdim. Ayrı bir tavada zeytinyağında 1 diş sarımsağı biraz kavurup biber salçası ilave ettim. Biber salçası ile birlikte kuru acı biber de ilave edip kavurmaya devam ettim. Üzerine ayvaları ilave ederek bir kaç kez çevirip sosa bulanmasını sağladım. Ayrı bir kapta sarımsaklı yoğurt, 2 kaşık tahin ve taze naneyi karıştırıp bir dip hazırladım. Yoğurtdun üzerine ayvaları ilave edip taze nane ile süsleyip servise hazırladım. Afiyet olsun

Hiç yorum yok: