24 Mart 2021 Çarşamba

Yufkasız Börek


Size bugün sebzeyle yapılan yufkasız bir börek tarifi vereceğim. Malzemelerine bakarsanız bol sebzeden oluşan az un içeren bir lezzet bu. İsterseniz çayın yanında, isterseniz öğün olarak tüketebilirsiniz.

Malzemeler
4 adet patates
1 adet pırasa 
2 adet havuç
1 adet kapya biber
100 gr kadar ıspanak

4 yumurta
4 tepeleme yemek kaşığı un
4 yemek kaşığı zeytinyağı
4 yemek kaşığı süt
1 paket kabartma tozu
2 çay kaşığı tuz
karabiber,kekik
üzerine kaşar peyniri rendesi, susam ve çörek otu

Patatesleri, havuçları rendeledim. Kapya biberi ve ıspanağı ince ince, pırasayı halka halka doğradım.  Diğer yandan yumurta un yağ ve sütü, kabartma tozunu baharatları çırptım. Üzerine hazırlanan tüm sebzeleri ekleyip karıştırdım. Yağlı kağıt konmuş tepsiye ekledim.
Susam ve çörek otunu ekleyip 180 derecede önce 10-15 dakika pişiriniz. Fırından alıp üzerine kaşar rendesi ekleyip tekrar fırına verin ve pişirin.


Hiç yorum yok: