6 Temmuz 2020 Pazartesi

Balık Çorbası

Size harika bir balık çorbası tarifi vereceğim. Öğle tatilinde balık çorbası yemeğe gittiğimiz lokantada öyle iyi incelemişim ki aynısını hazırladım.Bir gün önce pişen levreğin filetosunu çıkartmıştı Ege. Bu arada ben bu çocuğu Masterchef ‘e gönderecem 😀Neyse gelelim tarife çıkan kemik ve kafa bana balık suyu çıkartmak  için yeterdi ancak eti eksik kalmasın içinde diye 1 küçük çipura da aldım. Hepsini suyla birlikte haşladım. Suyu süzdüm. Sonra balığın kılçıklarını ayrı bir yerde temizleyip etini çıkarttım. 
Balığın suyunu tekrar ocağa koydum içine 1 adet havuç rendesi ve 1 avuçtan biraz fazla pirinç ve tuz ekledim. Pişen pirinçlere balık etkerini de ilave edip 1 limon ve 1 yumurta sarısı ile terbiye yaptım. Bir taşım kaynatıp ocağın altını kapattım. İçine ince doğranmış maydanoz ve dereotu ekledim. 

Afiyet olsun..



Hiç yorum yok: