18 Aralık 2016 Pazar

TAHİN PEKMEZLİ PANCAKE (TÜRK USULU}


Bugün Günlerden Ege , Bugün Günlerden Emre, Bugün günlerden PANCAKE !!!!

Bloğumda sadece tariflerimi değil çoğu zaman duygularımı da paylaştığımı biliyorsunuz. Son paylaşımımı Mart ayında yaptığım düşünülürse bloğumu çok ihmal ettiğim ortada ancak sadece bloğumu değil iş yoğunluğundan hayatımı ihmal ettim. Nihayet rahat döneme girdim diye düşünüyorum.Öyleyse mutfağa girme zamanı gelmiş demektir.

Bu yoğunlukta aslında oğlumu da ihmal ettim. "Sen eskiden çok güzel şeyler yapardın" cümlesini çok sık duyar olmuştum. Bu sabah uyandım ve bugün günlerden Ege dedim. Pancake yapmaya karar verdim. 

Tesadüf o ki bugün erkek kardeşimin doğum günü.Kutlama için aradığımda onlarında pancake yediğini öğrendim. Bugün günlerden Emre'ymiş

Aynı zamanda bugün günlerden Pancake günüymüş.

Daha dün kucağıma verip bu senin kardeşin dedikleri kardeşim bugün 38 olmuş, "büyümüşsün" dediğimde" hayır yaşlandım "cevabını aldım. Sanki daha dün kucağımda uyutmaya çalışırdım. eeeeee 10 yaşında 2 kardeş ablasıydım ne de olsa...  O büyürken kendimi abladan öte anne gibi hissettmiştim. Artık o bir baba ...Emre sağlıklı ve mutlu yaşa, sizleri çok özledim...


Artık tarife geçme zamanı geldi. Pancakek hamuru aynı kalmak şartıyla istediğiniz malzemelerle süsleyebilirsiniz. Çoğu zaman şu çok sevdiğimiz sürme çikolatalı yapardım ama bugün  daha sağlıklı bir yiyecek olsun istedim. Tahin ve pekmezli yapmak istedim. Cevizin de faydalarını göz önünde bulundurursak. Bir de muzla birleşirse tadından yenmez bir tarif ortaya çıktı.

Gelelim Hamura:

Malzemeler1 su bardağı süt1 adet yumurta1 su bardağı un1/2 paket kabartma tozu1 çay kaşığı karbonat2 yemek kaşığı toz şeker  (içine tahin pekmez süreceğimiz için az şekerli yaptım dilerseniz arttırabilirsiniz.)1 paket vanilya 

Hazırlanışı:
Tüm malzemeyi karıştırın kızgın tavaya (ben yağsız tavada çok az yağlayarak yapıyorum) akıtın. Alt yüzü pişerken üst tarafında gözenekler oluşuyorsa doğru yoldasınız demektir.
Pişen Pancakeleri dileğiniz şekilde süsleyebilirsiniz.

Afiyet Olsun

Değişik fikirler vermesi için aşağıda diğer pancakelerimin de adreslerini paylaştım 

http://cafegusto.blogspot.com.tr/2008/10/kakaolu-pancake.html


http://cafegusto.blogspot.com.tr/2016/03/hashasli-pancake.html



Hiç yorum yok: