22 Ocak 2011 Cumartesi

ZEYTİNLİ KURU DOMATESLİ EKMEK


Aslında Foccaccia yapmayı düşünürken amaaaan makinede yapsam aynı tad olmazmı dediğim bir ekmek bu.Tabii bu üşengeçliği gece 11 de yaptım.Hem ekmek yapmak istiyor olmam hemde üşenmem sonucunda ekmeğin içeriğinin,aynı şeklinin değişik olmasına sebep oldu.Ama 02:30 gibi evi saran kokusuyla bizi mest edince iyi ki yapmışım dedim.Son zamanlarda yaptığım ekmeklerden lezzetini en beğendiklerimden biri oldu bu..Hem kahvaltı da ideal yanına al çık zeytini domatesi kekiği içinde bir dahakine peynir de eklemeyi düşünüyorum.Süper bir kahvaltılık ekmek olur....
Gelelim tarife...
Malzemeler
1+1/2 cup su
1 tablespoon şeker
1 tablespoon sıvıyağ
2 teaspoon tuz
4 cup un
1,5 teaspoon pul biber
1,5 teapsoon kekik
1,5 teaspoon instant maya
1/2 cup doğranmış zeytin
3-4 dilim kurutulmuş domates(ince ince doğranmış)
tüm malzeme sırasıyla makineye eklenir.Basic programda,koyu kabuk renginde pişirilir..Afiyet olsun...

5 yorum:

Unknown dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK. O EKMEK KOKUSUNU BİLMEMMİ NE KADAR GÜZEL KOKUYOR ÖYLE.
BENDE EKMEĞİMİ KENDİ YAPANLARDANIM.VE DEĞİŞİK TARİFLER ARIYORKEN BU GÜZEL ZEYTİNLİ DOMATESLİ EKMEĞİ GÖRDÜM.BAYILDIM.EN KISA ZAMANDA DENEMEYİ DÜŞÜNÜYORUM.
SEVGİLERİMLE...

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ellerine saglik canim nefisss görünüyor.. zeytin ve kuru domates ikiliside harika olmus! afiyet, sifa olsun InsAllah! cici pazarlar diliyorum.. hasret

müjde dedi ki...

Ellerine sağlık.İlk fırsatta deneyeceğim.Sevgiler...

Unknown dedi ki...

içinde kuru domates olan herşeye bayılıyorum.ellerine saglık.

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ellerine sağlık canımm çoook beğendim tarifi ve şimdi mutfağa gidiyorum hemen denemeye :)))

Sevgiler,
Evren