14 Temmuz 2010 Çarşamba

ŞEFTALİLİ ICE-TEA -ŞEFTALİLİ BUZLU ÇAY



Uzun zaman oluyor yazmayalı yine bloğumu ihmal etmeye başladım.Mutfak perilerim kaçtı yine..Haa aç yaşamıyoruz tabiki,değişik lezzetler de denedim bu aralar ama nedense bir türlü paylaşamadım sizlerle bu arada blog dostlarımla da buluşmalarım oldu.Canım arkadaşım Elvan beni,Figen'i ve Gülenay'ı kahvaltıda konuk etti hem birbirinden güzel lezzetler hem de keyifli sohbetlerle çok güzel vakit geçirdik.Ellerine sağlık arkadaşım ..Masamızı da sizlerle paylaşmak istedim..

Nerde kalmıştım ,mutfak perilerinde sanırım beni biraz da İzmir'in sıcakları uyuşturdu.Ama yinede yaz bitmeden uzun zamandır sırada bekleyen buzlu çaylarımı sizlerle paylaşmak istiyorum.Gerçekten lezzetli ve ev yapımı olması nedeniyle de sağlıklı sadece biraz şeker ilavesi var.



Malzemeler:
2 adet şeftali
2 su bardağı su
1 su bardağı çayın demi
3/4 su bardağı şeker
yarım limonun suyu
1 lt su



Hazırlanışı:
2 adet şeftaliyi 2 bardak suyun içine doğrayın.Ocağa koyun suyu azalıncaya yani şeftaliler özleşinceye kadar pişirin.Sonra çay süzgeci yardımı ile suyu süzün.Yaklaşık 1 su bardağı şeftali özü elde etmiş oldunuz.Demlenmiş olan çaydan 1 su bardağı demi,şeftali özünü,şekeri dilerseniz yarım limonun suyunu (ben hem limonlu hem limonsuz yaparım limonsuz olanda şeftali tadı daha fazla damağa geliyor.)ve 1 lt suyu ilave edip bir sürahiye ekleyin ve buzdolabına koyun.Servis yapacağınız zaman dilerseniz direk olarak bardağa doldurabilirsiniz ama ben çoğu zaman bir bardağın yarısına kadar bu çaydan diğer yarısına da soğuksu ekleyerek içine 2 adet buz atarak ikram ederim.Dilerseniz şeftali dilimi ve nane yaprakları ile de süsleyebilirsiniz..(Ben buz kalıplarımın içine üzüm koyar öyle dondururum o nedenle görüntüde üzüm de var belki sizlere de değişik bir fikir olur)
Afiyet olsun....

5 yorum:

Sevil Şahin dedi ki...

hımm nefis ellerine sağlık afiyet bal olsun ..

Serap dedi ki...

Tarife bayıldım, kızım Ice-Tea'yi çok seviyor, bunun ev yapımı olması bir harika en kısa zamanda deneyeceğim. Ellerinize sağlık...

mehtap kuzucu dedi ki...

elinize sağlık,bende biraz daha değişiğini yapıyorum,içine yeşil çay ve bal koyuyorum öylede güzel oluyor...paylaşımınız için teşekkürler

Unknown dedi ki...

Serpilcigim sayfalarinda sorf yapiyorum:)optum seker.

Adsız dedi ki...

Denedim hiç fena olmadı teşekkürler...