30 Mayıs 2008 Cuma

PATATESLİ KEK

ANNEMİN YEMEKLERİ ETKİNLİĞİ


Bu ayın Yaman Etkinliklerine evsahipliğini taaa Amerika'dan sevgili Lama yapıyor.Konusu ise süper bir konu,hemen herkesin tadına doyamadan yedikleri anne yemekleri.Dolayısıyla etkinliğin ismide Annemin Yemekleri olarak seçilmiş.Ben bu etkinliğin tarihini 31 Mayıs sanıyordum o nedenle bugünü beklemiştim.Ama yanılmışım.Umarım sevgili Lama yayınlar..


Bu tarif öyle klasikleşmiş bir anne tarifim değil ama annemden aldığım bir tarif ve ben severek yapıyorum.Bu keki aslında pikniğimiz için hazırlamıştım.Ama gerçekleşmeyince oturup biz tükettik..

Malzemeler:
4 adet haşlanmış patates
1 adet kuru soğan
1/2 demet ince kıyılmış maydanoz
2 adet yumurta
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı yoğurt
2,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
3-4 çay kaşığı beyaz peynir
1 tatlı kaşığı tuz (bana az tuzlu geldi pişer pişmez üzerinden biraz daha serptim)pulbiber arzuya göre
1,5 tatlı kaşığı kuru nane
1,5 tatlı kaşığı kekik

üzerine:
1 adet yumurtanın sarısı
ve susam


Patatesleri ve soğanları tavla zarı büyüklüğünde doğrayın.Maydonozla karıştırın.Ayrı bir yerde yumurtaları çırpın.Çırpılan yumurtaya sıvıyağ ve yoğurdu ilave edin. Ardından un,kabartma tozu beyaz peynir ve baharatları ilave ederek çırpın.Bu karışıma patates karışımını ekleyin.Geniş bir borcamın dibini yağlayın.(ben borcamın tepsi büyüklüğünde olanda pişirdim büyüklüğü iyi geldi)Tüm malzemeyi dökün.Üzerine yumurta sarısını sürüp bol susam dökün.Ben susamın yanı sıra çörek otu ve keten tohumu da attım..Önceden 175 derecede ısıtılmış fırına verin.Kürdan testi yaparak pişirin...(kürdan temiz çıkarsa pişmiş demektir)
Afiyet olsun...

14 yorum:

Adsız dedi ki...

Amannnnn tuzlu keke bide patates girdiyse demeyin lezzetine !!!

Mis gibide kokmuştur pişerken..

Ellerine sağlık gülommmmmm

kirazdünyası dedi ki...

çok değişik bir tarifmiş senin ve annenin ellerine sağlık,nefis görünüyor...

Tijen dedi ki...

Bol enginarlı günler diliyorum Serpil'ciğim. Tadını çıkar!

banu kırmızıgül dedi ki...

canım benim tarifin çok guzel ellerine sağlık denenecek. sevgilermle..

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Aaaaa, tesadüfün bu kadarı:))) Daha bugün yaptı annem bu leziz şeyden, biz de zevkle yedik:))

Ellerine sağlık canım benim,

Sımsıcak sevgiler, öpüyorum.....

elma şekeri dedi ki...

Hmm muhtesem görünüyorlar.Ellerinize saglik.
Sevgilerimle...

bereketli mutfak-asiye dedi ki...

çok güzel olmuş.her yaptığımda tarifi mutlaka istenir.ellerinize sağlık.mutlu hafta sonları...

pelince dedi ki...

Tuzlu kek benimde en sevdiklerimden,aşağıdaki kek'i ben nasıl atlamışım:))
Bayıldım,ellerine sağlık..

Öpüyorum..

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canım..çok severim bu keki..sevgiler..mutlu pazarlar

SOFRAM dedi ki...

Canım piknik için nefis lezzetler hazırlamışsın ama tatmak kısmet olmadı...Kekin de çok güzel görünüyor, bu kekten biraralar çok yapardım, gerçekten çok güzel oluyor, ellerine sağlık güzelim, sevgilerimle iyi pazarlar diliyorum...

hayat dedi ki...

Sepil'ciğim, patatesli kekin çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Tam benlik olmuş Serpil'ciğim,ellerine sağlık..Kimbilir nasıl nefis olmuştur..Yanına salatalık ve taze soğan oluncada..))Ağzım sulandı birden..))Harikasın canım..

Kocaman sevgilerimi gönderiyorum..

Gül/d.tadı

Selcen Şenocak dedi ki...

Tuzlu keki bizde çok seviyoruz.Patateslisini hiç yapmadım ama peynirlisini çok sık yaparım mutlaka deneyeceğim ellerine sağlık Serpil'ciğim nefis görünüyor.

Gelin Ayşe dedi ki...

ellerinize saglık abla, çok nefis görünüyor! Kesinlikle deneyecegim bu tarifi :))

Birde kaynak gösterek bu güzel tarifi blogumda paylaştım. Eger rahatsız olursanız bir mesaj atmanız yeterli :cicek:

Kolay gelsin.