13 Mayıs 2008 Salı

KÖFTE YEMEYE GİTTİK



Bu aralar sesim soluğum çıkmadı çünkü oğlum,kaynım ve ben Tekirdağ'a eşimin yemin törenine gittik.11 Mayıs canım eşimin doğum günüydü ayrıca anneler gününün de aynı güne gelmesiyle hepimize hediye oldu bu gezi.Canımmmm sağlıklı mutlu yaşa ve bizi bir daha da yanlız bırakma...
Hani yediğin içtiğin senin olsun gördüklerini anlat derler ya.Ben size yediklerimi anlatacağım.Aslında ilk gece İlhan Restaurant isminde bir balık restorana gittik.Harika bir levrek yedik ama balık bitip de kafası kaldığı sırada aklıma geldi ben nasıl bir blogcuyum neden fotoğrafını çekmedim diye.O nedenle levreği sizin hayal gücünüze bırakıyorum ve salatadan bahsetmek istiyorum.Salatalık,domates,iri doğranmış marul,roka ve kalın kalın doğranmış taze sarmısaktan oluşan zeytinyağlı limonlu bir salata idi.Salatanın en güzel yanı sarmısaklarıydı.Aslında bende çok ince doğranmış taze sarmısağı salatalarıma ilave ederim ama ilk kez bu kadar iri doğranmış ve bu kadar kalınlaşmış bir sarmısaklı salata yedim.Tadı muhteşemdi..Bahsetmeden geçemedim.
Sonraki günlerimiz ise meşhur Tekirdağ Köftesi yemekle geçti.Türkiye'de köfteciler arasında ilk 5'e girmiş bir köftecide yedim.Meşhur Köfteci Özcanlar Köfteler inanılmaz lezzetli mekan da bir o kadar temizdi.ISO ve Haccp belgelerini almış olan bu köfteci son derece hijyen bir mekandı.Çok beğendim ve takdir ettim.Buraya uğrayan bütün ünlülerin fotoğrafları ve basında çıkan yazılar duvarları süslemekteydi.

Resimde tezgahın üzerinde yer alan paketler ise yine meşhur Tekirdağ Peynir Helvası.Gitmişken onun da tadına baktım.Valla kendim için değil sadece size bilgi vermek için baktım :))Tek başına yenemeyecek kadar şekerli bir tatlı bu.Üzerine sade dondurma yada kaymak konularak yenebiliyor.Bana dondurma ile birlikte bile çook tatlı geldi 1 porsiyonun ancak yarısını yiyebildim.
Sevgili Zerrinciğimin küçük cezve projesine katkıda bulunmak amacıyla nerede ne yenilir kısmını anlattım birde nerede kalınırı yazayım istedim.Gidecek olanlara bilgi olsun.Şehrin içinde tam merkezde Karaevli Otel'i var hem temiz hem güzel hemde çok pahalı olmayan bir otel bu.

3 günde Tekirdağ'ı fethettim.GİTTİM , GÖRDÜM , YEDİM , YAZDIM

Sizlere Tekirdağ Köfte'nin tarifini de vermek istiyorum..

Malzemeler:
500 Gr Kıyma
Biraz Bayat Ekmek
2-3 Çorba Kaşığı İrmik
1 Soğan
1 Tatlı Kaşığı Kimyon
1 Diş Sarımsak
1 Tatlı Kaşığı Tuz
Karabiber
1 Çay Kaşığı Karbonat

Hazırlanışı:
Kıymayı geniş bir kaba koyup soğan sarımsak ve bayat ekmekleri rendeleyin,baharatları irmik ve karbonatı ekleyip iyice yoğurun.1 gece buzdolabında bekletin,ertesi gün parmak şeklini verin.İster fırında ister ızgarada pişirin...

Afiyet olsun..
Sevgilerimle...

4 yorum:

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Serpil'ciğimmm,

Eşinin yeni yaşı hepinize mutluluk getirsin:)) Harika bir gezi olmuş, Tekirdağ'ı çok severim, hele köftesine bayılırımmm:)))

Sımsıcak sevgiler, öpüyorum.....

Adsız dedi ki...

Köftenin tarifini aldım. evde deneyeceğim.. sevgiler şeker..

Ordanburdanhayattan dedi ki...

eşinize hayırlı yaşlar dilerim.Tekirdağlı değilim ama yaklaşık 30 yıldır her yaz oradayız.Çok sevdiğim bir yerdir.Köftesi,peynir helvası çok güzel anlatmışsın gerçekten.Peynir helvasına ben de bayılırım ve dediğin gibi üzerinde dondurma ile yerim.Nasıl canım çekti anlatamam,zaten mevsimi de geldi oraların özlemişim

Unknown dedi ki...

Tekirdağ'lı olarak bu yazığı okuduğumda çok sevindim. İlimiz ve yemeklerimiz tanıttığımız için de teşekkür ederim. Yalnız köfte tarifni bilmem denediniz mi ama aynı tat olmaz..
Neyse inşallah tekrar bekleriz..