23 Eylül 2007 Pazar

KIŞ HAZIRLIKLARI I


ACI BİBER TURŞUSU
Ben her kış hazırlıklarında mutlaka Turşu yaparım.Yani bizim evin olmazsa olmazıdır Biber Turşusu.Ve benim özel tarifimdir bu .Beni bilen bu turşuyu da mutlaka bilir ...Belki bir gün cafe açmaktan vazgeçip turşucu açarım ha ne dersiniz.Neyse ben size şimdi tarifini vereyim...



Yukarıda ki fotoğraf geçen seneden kalan turşumun sonu onu sizler için fotoğraflamıştım.Şimdi o da bitti.Artık yenilerini bekliyoruz.Ben bu turşuyu hep çok çok acı biberden yaparım.Acısız olunca aynı güzelliği olmaz diye düşünüyorum.




Bu turşu için vereceğim malzemelerden bu fotoğraftaki kadar turşu çıktı.Sizler daha az yada daha fazla malzeme kullanabilirsiniz.

Malzemeler:

2 kg ince biber

4 kg domates

her bir kavanoz için 15 diş sarmısak

1 limon

biraz sirke

biraz zeytinyağı

tuz

Hazırlanışı

Biberleri yıkayın ve yaklaşık 3 cm boyunda doğrayın derin bir kaba alın..Yanlız acı biber olduğu için mutlaka eldiven kullanın yoksa pişman olursunuz.Domatesleri yıkayın kabuklarını soyun ve robottan geçirin.(Ben bazen küp küp doğrayıp da kullanabiliyorum.Ama rende daha güzel oluyor.)Onları da derin bir kaba alın.

Kavanozu doldururken kat kat doldurun.Biraz biber,biraz domates,4-5 sarmısak tekrar biber,domates ve tekrar sarmısak.Kavanozda bir limonluk yer ayırın.Limonun kabuğunu iyice yıkayın dört parçaya bölün.Kavanozun en üstüne de limon parçalarını ekleyin ve kavanozun üstüne bastırın.

Üzerine kavanozun büyüklüğüne göre tuz dökün çok da tuzlu olmasın, kavanozun 1/3 üne sirke ilave edin.Üzerine su ekleyin.Kavanozu kapatmadan önce suyun üzerini örtecek kadar zeytinyağı ilave edin.Kavanozu kapatın.Altına bir kap koyun çünkü 1-2 gün suyu taşabilir.Ayrıca su dibe çöküp susuz kalabilir.O zaman üzerine su eklersiniz.

Afiyet olsun....

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Ben bu güzelliklerin tadını biliyoruuum..:)Ağzım sulandı inan,senin kadar güzel yapanını görmedim Serpil. Ellerine sağlık :)

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Slm. Hepsi de çok güzel görünüyor.Annemin hazırlıkları aklıma geldi. Nerdeee bende o marifet. Neyse yapar getirir zaten:)Bu arada incir reçelimi hazırlamış haberini aldım.Dalından, dalından...KIzılcık şurubu tarifin vişne içinde uygulanabilir mi.Haberdar edersen sevinirim Ellerine sağlık.Sevgiler...

Cafe Gusto dedi ki...

Burakcığım 1 kavanozu senin haberin olsun...
sevgiler...

Cafe Gusto dedi ki...

sevgili Aslı vişne şurubumu farklı yapmıştım ama bu şekilde de yapılır sanırım...
sevgiler...

sunrise dedi ki...

Merhaba,
Bu ne marifet ve bu ne guzel lezzetler boyle? Ben de cok heveslendim bu tursudan yapmayi ama aklima takilan birsey oldu ilk etapta. Ne kadar sure beklemek gerek yemek icin ve nasil bir ortamda bekletmeli bu kavanozlari?
Sevgiler, tesekkurler...

Minik Kus dedi ki...

Su domatesli biber tursularindan nasil canim cekti anlatamam. Sadece fotograflara bakabildim, okumaya kalksam oruc oruc iyice fena olucam. Ellerine saglik, yiyenlere de afiyet olsun. Ben de istiyoruuummmm :((((

Cafe Gusto dedi ki...

Minik Kuş adresini ver hemen yollayayım.sevgiler..

sunrise dedi ki...

Ben cevabinizi beklemeden yaptim tursulari. Bakalim bekliyoruz, cok guzel duruyorlar simdilik. Sonuclari blogumda duyururum herhalde.
sevgiler