7 Haziran 2007 Perşembe

TAVUK SUYU ÇORBA


Çorbalar katagorisinde çorba sayım çok azdı.Aslında hemen hergün çorbam bulunur ama sanırım resimlemeyi ihmal ediyorum.Bu çorbamı ev arkadaşım Özlem'den öğrenmiştim.Onun ailesini ziyarete gittiğimizde "bak bu çorba çok özeldir.Özel misafirlere yaparız"demişti.Bizimle dalga mı geçti ,çünkü çok esprili birisiydi yoksa ciddimiydi bilmem ama çorba harikaydı.

Esinciğim senin bloğumu okuduğunu biliyorum ve Özlem'le sana yaptığımız şakalar aklıma geldi de.Tamam tamam sinirlenme :)İkinizi de çok öpüyorum...


Gelelim çorbaya Malzemeler:(Esin bence de gel dedin değil mi?)

2 tavuk göğüs (irice olsun)
5-6 bardak su
2,5 yemek kaşığı pirinç
1 çay bardağı yoğurt
1 yumurtanın sarısı
1/2 limonun suyu
2 yemek kaşığı un


Tavukları yıkadıktan sonra pirinçlerle birlikte haşlamaya başlayın.Haşlanan tavukları ayrı kaba alıp ince ince tiftin.Çorbamızın biraz ılınmasını bekleyin.Ayrı bir kapta yoğurt,un,limon ve yumurta sarısını çırpın.Azar azar karıştırarak çorbamıza ilave edin.Bir taşım kaynattıktan sonra kapatın.Yağ yokmu diyeceksiniz.Tavuğun yağı yetiyor.Ama dilerseniz üzerine yağ kestirip ,kırmızı biber ve nane ekleyebilirsiniz.

Afiyet olsun


Özlemciğim ellerine sağlık.

2 yorum:

Betül dedi ki...

merhaba Serpil,
Sayfanı yeni keşfettim ve şöyle bir hızlıca gezdim.Başarılar.Bu arada Samsunda olduğunu okudum.Benimde ögrencilik yıllarım orda geçti.Hala çok sevgili dostlarım komşularım var orda.
Sevgiler,banada beklerim.Görüşmek üzere.

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Bu çorbadan annemde hep yapar tadı çok güzel oluyor ellerine sağlık.
Sevgilerimle...