15 Mayıs 2007 Salı

KABAK DOLMASI



Bu cins kabağı bloglarda görüyordum,pazarda görür görmez aldım ve ilk kez denedim.Dün akşamda tadına baktık.Lezzetli olmuştu beğendik ama kabaktan mı yoksa benim elimden mi:)bilemedim.Aslına bakarsanız pişirmeden fotoğrafını çekecektim ama Murat makineyi götürmüştü.O nedenle piştikten sonra çekmek zorunda kaldım.

malzemesi
6 adet kabak
250 gr kıyma
1 orta boy soğan
1/4 kase pirinç
salça
dereotu
tuz
Kabakların kapaklarını düzgünce kesin ,içlerini oyun.Malzemenin tamamını karıştırın ve kabakların içine doldurun.Kapaklarını kapatın.Tencerede yağ ve salçayı kavurun üzerine kabakları dizin.(Ben kabakları dizip üzerine suyla karıştırılmış salça ilave ediyorum ya böyle de yapılıyor)üzerine su ilave edin.25-30 dakika kısık ateşte pişirin.Yoğurtla servis yapabilirsiniz.
Ben Ege'ye öyle yaptım.Kabakları ezip üzerine 1/2 yemek kaşığı yoğurt koymaya ikna ettim.Ve öyle yedirdim.
Daha sizlere yayınlamak istediğim tariflerim var.Şu an mutfağım mis gibi ekmek kokuyor.Bakalım tarifini ne zaman yazacabileceğim.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

sevimli ve şık kabak dolmanı çok beyendim.İtiraf ediyorum bu cins kabağı ilk kez seninle gördüm.Ecenin doğumundan beri haftanın yarısı annemlerde yarısı gülseren annemde geçtiği için artık yemek yapmayı bile unuttum.ilk gördüğümde kabaklara uzaydan samsuna gelmişler gibi baktım .Cuma günü gülseren annemde ilk kez denemiş ,bilirsin yemekleri güzel olur.Annem onları çizgili çizgili soyup doldurmuş. inanılmaz lezzetli ve sunum olarakta çok şık görünüyordu.En kısa zamanda bende deneyip sonucu sana aktarırım.
Rahmi amcanın resimlerini görmek konusundaki düşüncelerine kesinlikle ve şiddetle katılıyorum.
Ellerine sağlık kolay gelsin arkadaşım

Cafe Gusto dedi ki...

canım teşekkür ederim yazdıkların için Gülseren teyzem dolmaları eminim benimkinden güzel yapmıştır.
Ayrıca yemek konusunda vakit bulabilsen senin de iyi olduğunu biliyorum....
sevgilerimle....