28 Mayıs 2007 Pazartesi

İZMİR KUMRUSU


İzmir'in kumrusu meşhurdur bilirsiniz.Hele gecenin geç saatlerinde kumrucuların önünde sıra beklersiniz.Birde o kumruları hazırlayanları seyretmek komik olur.Burada nasıl anlatılır bilemiyorum ama çabuk çabuk robot hareketleri yaparak ızgaradaki sosisleri sucukları alt üst ederler.Tabi benim bu anlattıklarım 1996-2000 yılları arasındaydı.Kimbilir belki şimdi normal davranıyorlardır.


Samsun'a taşındığımız zaman kumru yapan bir cafe öğrenmiştik.Kumru ekmeği burada olmadığından küçük sandöviç ekmeğinin arasında servis yapıyorlardı.Tadı aynı oluyordu ama aynı zevki vermemişti.Geçen hafta evle ilgili işlerime zaman ayıramadım pratik birşeylerle geçiştirdik.Ben de unonun sandöviç ekmeğiyle yaptım.Bu arada Ege'nin "offf ben açlıktan ölüyorum annem resim çekiyor" sözleri eşliğinde resimledim.Gerçi bizim sandviçlerimiz biraz içi bol oldu taştı ama yemesine doyum olmadı....

Malzemesi
Benimkisi karışık Kumru malzeme arzuya göre değişir ama ben kullandıklarımı yazayım.Üç adet kumru için malzemeyi yazdım.
4 adet ince uzunlamasına doğranmış sosis.
10 adet ince doğranmış salam dilimi
4-5 parça ince doğranmış sucuk
2 parça kaşar peyniri(aslında rende kaşar ama benim vaktim yoktu)
3 adet sandöviç ekmeği
ketçap mayonez

ince doğramış tüm malzemeyi ızgarada alt üst ederek kızartın.Sandöviç ekmeklerini de ızgarada ısıtın.İçine tüm malzemeyi yerleştirin.Ketçap,mayonezle süsleyin.


Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: