23 Ocak 2021 Cumartesi

İşkembe Çorbası

Havaların soğumasıyla çorba ihtiyacı artanlardan mısınız? Ben öyleyimdir. Güzel bir çorba yanına acı biber turşusu.. Bugün işkembe çorbası yaptım. Hayatımda ilk kez. Evdeki büyük ve eleştirmen şeften tam not aldığıma göre yapabilmişim.
 

 Yaklaşık yarım kilo gene bir işkembe aldım. İlk önce düdüklü tencerede haşlayıp o ilk suyu döktüm. İşkembeyi kare kare kestim. Sonra ayrı bir tencerede 2 yemek kaşığı un ile tereyağını kavurdum. Su ekleyip işkembeleri içine attım. Kaynayana kadar bekledim. Kaynadıktan sonra ayrı bir yerde 1 yumurta sarısı, limon suyu,1 su bardağı kadar yoğurt karıştırıp terbiyesini hazırladım. Yavaş yavaş temperleyerek çorbaya ilave ettim. Birkaç dakika kadar daha kaynatıp kapattım. 

Servis ederken içine dövülmüş sarımsak, limon suyu ve tereyağında kızdırılmış toz kırmızı biber ekledim.

Afiyet Olsun

Hiç yorum yok: